KÖRKORT

Idag hade jag ju uppkörning. Hade lektion innan halv åtta. Så jag och mamma åkte härifrån vid tjugo i sju.
Nervositeten då var mer än nånsin. Sedan när vi kommer ungefär mittimellan harmånger och jättendal blir det blikö!!
Flera bilar framför väder om och kör tillbaka. Tänkte att dom har säkert stått där och väntat jättelänge och jag har verkligen inte tid med det. Var en halvtimme kvar till körlektionen. Mamma sa att vi kunde åka genom bergsjö, så jag vände om sedan åkte vi dit. Känndes inte som en bra start när tiden gick och gick. Men hann nästan precis var typ 5 min sen. Gjorde en snabb säkerhetskontroll sedan åkte vi iväg. Lite sista minuten frågor till Cecilia sedan åkte vi iväg till vägverket. Där väntade en man =) Han satte sig i bilen och berättade lite. Fick göra kontroll på bromsarna bara. Sedan åkte vi iväg. Jag missade några högerregelvägar (måste ju vara bromsberedd), kom för långt i från kanten när jag skulle backa runt ett hörn. Missade vägen jag skulle köra in på. Körde för nära en traktor med vagn som ej hade bromsljus så han tyckte att jag körde för nära ifall traktorn skulle tvärnita. "Nu hittar du väl tillbaka till vägverket?" Jaha, nu kugga jag, tänkte jag. eftersom det gick så fort allting. Skulle backa och parkera, då fick han hjälpa mig lite. "nu har jag defenetivt kuggat."
-Ja, men det här gick ju bra..
Satt och väntade på ett "men..." Men ist. sa han.
-Nu har du ditt körkort.
Weeehoooo! :D Jag trodde verkligen inte att jag skulle bli godkännd! Känns så otroligt jävla bra!
Åkte tillbaka till körskolan och jag kunde inte sluta le =)
Känndes lite konstigt när jag skulle åka hem idag efter att ha släppt av mamma. Det var så tomt på sidan bredvid =)
Knäppte även kort till körkortet, har ju bara papper än sålänge. Ja, iaf. ser jag ut som en efterlyst psykopat. :D haha. Men mamma tyckte det var fint (?) så jag får väl lita på henne då =)

Tror jag och Pär ska åka på Mc donken idag och käka! haha. han har ju aldrig åkt med mig så det blir intressant! :D haha! Näe, men vi får väl se om vi gör det. Vet inte om nån av oss har pengar.

Tuta och Kör!

Kommentarer
Postat av: Therese

GRAAAATTTIS!!!!! =D

2008-06-27 @ 10:17:46
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: simone

2008-06-30 @ 21:13:24
Postat av: simone

Vem fick du köra upp med? Vad hette han?

2008-06-30 @ 21:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0