KRUT

Igår åkte Jag, Pär, Linus och Andreas till Gåsjön till Pärs stuga.
Åt lite gott, åkte båt och dom drack öl. Jag höll mig ifrån det.
Sedan hade dom lagt nät som dom skulle fara och plocka upp sent på kvällen. Jag orkade inte följa med så jag stannade i stugan. Det var läskigt, känndes som det spökade :P Men men..
Dom kom hem iaf. och med sig hade dom en söt liten måsunge. Då hade dom tagit han från ett bo.
Jag vart irriterad och sa att dom måsta lämna tillbaka den. Men Linus ville ha med den hem och "föda upp" den.
På morronen vaknar jag av att den skriker nerifrån. Stackarn.. Jag gick ner och matade den med korv och gjorde ett litet fågelbad :) Han var så söt! Tror han var helt utmattad och inte har sovit nått alls. Höll på ramla ihop flera gånger.
Sedan sprang han efter mig vart jag än gick :) Jag vart väldigt fäst vid den lilla krabaten. Men jag sa ändå att dom måsta åka tillbaka med den. Då hade dom ingen bensin i båten. Så jag la honom i en mössa sedan rodde Pär ut oss till bryggan där boet var. han var så söt när han satt och kolla upp på mig från mössan.
Det var en unge kvar i boet och jag tror han vart rädd när den andra kom tillbaka. Men sedan kom mamman dit och jag hoppas hon inte stöter bort han. Men det kommer jag väl aldrig få veta, men jag hoppas =)
Vi döpte han till Krut.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0