Långfredag!


Det hela börjar med att vi vaknar 5 minuter innan klockan ringer. Kliver upp.
Äter lite frukost, packar ihop sakerna vi ska ha med. Klär på oss.
Pär ringer till Andreas för att se om han klivit upp, vilket han inte hade..
Så vi åkte och hämtade Peter så länge, sedan hämtade vi upp han.
Och det bar iväg..
Kom väl fram efter 6 nångång. Fick gå sista biten eftersom det var så mycket snö.
Efter ett tag kom även Linus, Simone, Jimmie och Marcus.
Just då på morron var det inte världens bästa väder, snöade ganska mycket..
Så vi satt inne i stugan och slog på värmen på balkongen och gjorde upp eld :)
Grabbarna började dricka öl. Jag ångrade mig att jag inte åt mer på morron, för
jag började bli ganska så hungrig. Men Simone bjöd på gooda leverpastej mackor
så det löste sig :)
Peter och Linus hade ju köpt en födelsedags present till Pär eftersom han även
fyllde år denna långfredag :) Det var en ful pistol med knallskott :D haha
Aja, Pär och Linus gick ner på isen och borrade hål och hävde dit mört.
Sedan var det bara att vänta, fick några fiskar på morron men sedan var det dött.
vädret blev också bättre.
Spelade lite musik och hade det bra..
Loffe kom en sväng med skotern också, och då fick dom den smarta iden att dom skulle
åka kanot efter skotern. haha. Det såg ganska roligt ut.. Jag, Simone och Peter blev kvar i
stugan.
Sedan åt vi, fläskfilé, potatissallad och MAJS! Mmmums!
Aja.. Vid två åkte Simone, Jimmie och Marcus hem. Då hade även Micke hunnit komme
och hälsa på.
Alla satt och gapade och skrek i mun på varann. Jag höll på få nå fel! :P
Efter ett tag satt Andreas med huvet mellan bena och sov.
Så han var trött(full), rammla ner för trappen, kasta en mört i ögat på Kim och åkte hem. :P
Då var det bara jag, Pär, Linus, Peter och Micke kvar.
Kim skulle komma tillbaka direkt efter att han skjutsat hem Andreas sa han.
Men icke.. det hann bli mörkt. Klockan vart fem....sex....sju... Linus var helt borta.
Men vid halv åtta kom han iaf. och hämtade oss. Jag höll på att frysa ihjäl.
Aja.. peter följde med hit hem. han och Pär gick på bergegårn.
Jag försökte och försökte få Pär att stanna hemma, eftersom han höll på somna hela
tiden. Men nej! han skulle dit.
Efter en timme hör jag nån som står och rycker i dörren in till trapphuset.
Tänkte att det säkert var Linus eftesom vi inte visste vart han tog vägen nånstans.
Men nej, det var Pär som skulle in. :P
Sen var det inte så mycket mer med det.
Men det roligaste på hela dagen/kvällen var när jag sitter vid bordet i stugan och Simone
står bakom och helt plötsligt börjar skrika som aldrig förr, följt av ett gapskratt! :D
Då var det någon rolig burk som hon hade öppnat och trott var kaffebönor men det var
något som hoppade ut ist.! HAHA! Även Peter och Micke blev skrämd av den!
(Bilder kommer snart på bilddagboken)

Ja. Det var den långfredagen och Pär fyllde 24 år :)
Av mig fick han; Diesel parfym, Klocka, 2 vita T-shirtar, En Ed Hardy T-shirt, och det roligaste av allt;
Husållshandboken för män. HAHA! :)
GRATTIS ÄLSKLING !

Morsning Goodbye!


Kommentarer
Postat av: Therese

Fan vad mkt han får varje gång...

2008-03-23 @ 12:12:10
URL: http://theresesilen.blogg.se
Postat av: Nathalie

näe, dom andra gångerna har han väl inte fått så mycket?!

2008-03-23 @ 17:56:51
Postat av: Simone

Haha! Mört i ögat?!
Ja, burken var bäst!! XD

2008-03-25 @ 18:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0