BLIND

Ja som ni alla vet är min syn inte den bästa!
Jag vet inte hur många gånger jag har blivit mobbad för att jag sitter
och kisar (hur faan stavas det???) med ögonen ifall jag ska se på teve
eller nått. Oftast hos Therese och Andreas! haha.
Men det är faktiskt riktigt jobbigt! Jag kommer inte ens ihåg hur det känns
att se allt bra, utan glasögon. Sist jag var till optikern såg jag bara den översta
bokstaven skarpt. (med ena ögat, det andra är lite bättre) Alltså den största
bokstaven. Då kan ni förstå hur dåligt jag ser..
Det är jobbigt ifall man ser nån som ser ut som någon man känner/vet vem det
är. Men man ser liksom inte om den flinar och är påväg att säga hej (dom flesta
brukar flina innan iaf :D) Eller om dom kollar på en och är påväg att säga hej.
Och jag vill ju inte säga hej ifall den andre kanske inte ens har sett mig :P
Det jag ser är typ ett ansikte men utan ögon, näsa och mun. Bara suddigt...
Jag skulle gärna göra en såndär laser operation. Men den måsta man vara
20 för att få göra. + att det kostade ju lite också.. Sedan vet jag inte om jag skulle
våga heller. Tänk ifall nått skulle gå fel och jag skulle bli helt blind!?
Jag är så jävla rädd om min syn så ni förstår inte! Det värsta jag vet är att jag skulle
bli blind! Även min hörsel är jag rädd om, men är mer rädd om synen..
Men det skulle vara jävligt skönt att kunna se ordentligt igen. Jag som hade perfekt
syn när jag var mindre?!
Glömde ju även mina glasögon hemma idag, och utan dom ser jag ingenting på
lektionerna. (när dom skriver nått på tavlan t.ex)
Och jag förstår inte varför jag inte behöver glasögon när jag kör bil?! Opikern som jag
var hos när jag fick mina första glasögon (14 år) sa tillochmed att det skulle stå att jag behöver
glasögon för att få köra bil. och jag ser betydligt sämre nu än då.
Det ska ju stå nått nummer eller nått på baksidan körkortet då, men det gör det ej på mitt.
Aja..

Ett exempel på min dåliga syn (även lite roligt :P)
Jag och Pär var hos Terra och Ferra oh grillade när dom fortfarande bodde här mittemot.
tror det var innan crousingen eller nått.
Iaf. så kollar jag ut ur fönstret och säger till Pär "Men kolla katten!!" För jag tyckte den stog
på räcket till en balkong och det såg ut som att han skulle ramla ner.
Pär tittar dit. "Vilken katt?"
Jag kisar och kollar ordentligt. "Näe.. det var inget! haha"
Det var nämligen ingen katt utan en fågelholk! hahahaha :P

Nu kom jag på en till sak jag vill ha i julklapp! Ett par nya brillor! =)

SEE you  !

Kommentarer
Postat av: Therese

men alla glasögon är ju så dyra!? vad har du för styrka på dom då? vad vill du ha för några då?

2008-11-26 @ 21:28:09
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Mia

Lillen, I miss you! Och jag hoppas du inte blir blind, men om du blir det så kan jag köpa en hund åt dig :) So you know.

2008-11-26 @ 22:31:22
URL: http://mialundholm.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Therese: Ja, dom är nog ganska dyra. Jag har ingen aning vad jag har för styrka. Mamma vet. Jag vill ha sånnadär svarta, har sett två par på lensway..

Mia: I Miss you to! haha, det hoppas jag med! Det ska jag komma ihåg! :D haha

2008-11-27 @ 06:25:22
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Men du behöver ju itne köpa glasögon :P Tror ändå inte dom hinner bli klara tills jul!

2008-11-27 @ 07:05:30
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

hinner bli klar?

2008-11-27 @ 09:23:39
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, man beställer ju dom med den styrka man behöver. Sedan gör dom dom. Så det tar nog nån vecka. Men jag måste kanske göra en ny synundersökning innan också, för att se om jag kanske behöver ännu starkare..

2008-11-28 @ 08:38:50
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0