JULGODIS

I år vill jag baka julgodis =)
Det har jag bestämt att jag ska göra. iaf. knäck. Fast jag är inte så bra på
att göra knäck. Iaf. inte när jag har hjälpt mamma :P Dom gånger jag har
fått i uppdrag att vakta, medans det ska "bubbla" så har dom antingen blivit
för lös eller helt jävla stenhård! Det var som en karamell ist. för kola :P
Men jag kanske lyckas i år!
Lussekatter har jag aldrig tyckt om. Jag tycker det smakar konstigt, näe, inget för mig!
Men kanske skulle baka det bara för att. =) Pär kanske tycker om, eller det
vet jag att han gör. Förra året gjorde han det iaf =) Så jag kan ju baka till han
om inte annat, bara för stämningens skull.
Och Pepparkakshus är ett måste! Det ska jag absolut göra.
Jag tänker göra mitt helt själv. Tänker inte köpa färdigt som det bara är att kavla
ut degen och sedan trycka formarna. Näe..
Eller degen köper jag nog, men jag köper då inga formar. Dom kan jag göra själv =)
Gud vad jag längtar till Juul! =)



Och nyår längtar jag också till =) Jag tror det kommer bli jätteskoj!

just ja! Det var ju något jag ville ha ut av detta inlägg =)
Är det ingen som har några bra recept på bra och gott julgodis ? =)

Tillbaka till städningen!

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag har MASSOR med julgodisrecept! =)

2008-11-18 @ 17:43:10
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag ska också försöka baka till julen, baka "svenskt godis" med barnen. Haha, får väl se hur det går!

2008-11-18 @ 17:47:11
URL: http://mialundholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0