KYCKLING OCH RIS

Ja, jag fick faktiskt lite pluggande gjort idag =)
Skrev personlig- och tidsplanering till PA'n. Men måste fråga Anja lite om tiden, för jag förstår inte :P
Sedan knäppte jag lite före-bilder och kollade ungefär hur det blir. Ska göra en klänning av
ett linne, så jag ska bara sy på en "kjol" men jag vet inte om jag ska ha spets över det tyget
eller om jag bara ska ha en vanlig kjol med bara vitt tyg?!
Kollade även lite mönster, men hittade just inget?! =/ Eller jo, ett till en kjol som jag kanske
kan använda, klänning kollade jag inte ens på. Men det löser sig.
Sedan skrev jag även om fem ismer. Duktig, duktig, jag vet :D haha.

Sen var det dax för mat. Jag tänkte göra korvstroganoff men hade ingen grädde. Så det fick
bli kycklingfilé m. ris och currysås.
Det stog att dom skulle vara inne i en halvtimme, men då var dom ju nästan fortfarande rosa?!
Så dom fick stå i i ca. en timme ist =)
Även att det kom nån vit sörja ur ena?! =/ Fett eller vad?? :P Det såg iaf. äckligt ut.
Då vart jag less på att laga mat, för jag trodde det hade blivit helt misslyckat!
Men det blev faktiskt riktigt gott! Tycker jag iaf! Pär tycker inte om kyckling och ris. Vilket jag inte förstår,
för det är ju sååå gott! =) Kycklingen ska helst vara torr! Alla säger att man ska göra så och så för
att undvika att kycklingen blir torr. Men jag tycker den är godare då, annars är den bara sliskig
och äcklig. =)
Men nu sitter jag och inbillar mig att den var lite och att jag blivit förgiftad.
Kan man om man äter rå kyckling? Eller blir man bara riktigt riktigt sjuk ?? :P

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0