LÄNGTAR

Idag hade vi bild först och jag skyndade mig så gott jag kunde för att bli
klar med mitt perspektivhäfte! Hatar att ligga efter i bild, jag har nog aldrig gjort det
under dessa tre år :P Men iofs. så tror jag inte att nån är klar förutom en.
Sedan satt jag och Karro duktigt kvar efter lektionen och gjorde bilderna till KuHi.
Ett motiv med målat i tre olika ismer. Jag tog realism, surrealism och kubism.
Motivet var en vinflaska på en bricka som bärs av en servitör (endast handen syns)
Det enda jag blev nöjd med var kubism. Då klippte jag bara ur fyrkater ur färgat papper
och klistrade på =) Surrealismen blev helt plötsligt expressionism enligt Anja :P haha.
Jag har ingen aning om vad det är, men men. Och Realismen blev naturalism, är det samma sak?
Simone! Du kan sånt! :D haha
Efter att jag suttit vid ljusbordet när jag höll på med perspektiven så hade min telefon hunnit
vibrera av bara fan :P Jag har ju så att det låter/vibrerar varje minut. 2 meddelanden hade jag fått.
Det ena var från Pär som frågade om jag hade något emot att äta flottig pizza idag. haha.
Hur äckligt ni än måste tycka det låter så tycker jag det låter gott! :D Mumma!
Det andra var från Therese som undrade om jag ville åka hem med henne, för hon var på dollar.
Javisst, jag skulle bara gå lite på stan först (trodde jag).
Efter ett tag fick jag ett till sms och då behövde hon hjälp på Dollar, så jag sket i mina stan planer och
promenerade dit. Och den backen upp till dollar och jysk är inte att leka med för mina ben.
Eftersom det inte är något annat än fett på dom. Jag var helt död när jag kom upp.
Men hon hade köpt jätte mycket saker till nyår =) Och ville ha lite smakråd, tror jag =)
Åkte även till Åhlens men måsta tillbaka till dollar för att köpa tabletter (bords).
Hon köpte saker för över 500 kr. till bara själva dekorationen till bordet :D hahaha. och än
är hon inte klar. Ojoj, vad hon ligger i nu =) Man får ju nästan lite skuldkänslor när man vet att hon
gör det där utan att få nått tillbaka, förutom trevligt sällskap ;)
Så jag funderar på att ta med mig nått dit då =) Hon har ju faktiskt inte fått nån inflyttningspresent än heller.
Så får väl se om man hittar nått fint så hon får nått för allt slit hon lägger ner.

Och nu måste jag gå och plugga. Filmgrejset ska vara klart imorron och jag ska ha det klart då.
Jag vill inte hamna efter för då kommer jag aldrig att göra det.

Ha en bra dag !

Kommentarer
Postat av: Therese

åhhhåhåhå! =D

2008-11-06 @ 16:07:03
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Simone

Haha, jaa du ;)

Men expressionism är mer uttryck av en känsla typ, "jag är ledsen så jag målar en gubbe med en stoooor svaart mööörk skugga bakom sig". Surrealism är bara surrealistiskt! Haha (Googla Salvador Dalí).

Naturalism är liksom naturen och: "oj vad vackert!" Och Realismen är liksom "Nu målar vi vad som verkligen händer" Typ: "här ser ni en stackars kvinna som får mata alla fåren" Istället för "Här är vackra små ulliga lamm!" Ojojoj, hoppas du fattade nått ;)

2008-11-06 @ 21:27:29
URL: http://simoned.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0