MANNEN I MÖRKRET

Jag hatar att gå ner till tvättstugan när det är mörkt!
Jag är så jävla mörkrädd!
Oftast sitter jag och skrämmer upp mig själv innan jag ska gå
ner också, och det gör inte saken bättre.
Där nere är det även förråd, och mörkt. Jag inbillar mig att det
sitter nån psykopat där nere i mörkret och bara väntar på att det
ska komma någon oskyldig som han kan mörda.
Jag springer jämt upp för alla trappor med en "jagad-känsla".
Det känns som nån jagar mig. Då får jag hjärtklappning + att jag
blir anfådd av att springa upp (jag har världens dåligaste kondition jag vet)
Så när jag kommer in kan jag knappt andas!
Sen när jag ska stänga dörren och låsa så får jag panik, det känns som i
drömmar när man ska göra nått men det går inte! Känns som "gubben"
ska komma och rycka upp dörrn i sista sekund!
Usch!

Jag tycker ju även att det är något skumt med våran granne. Inte dom nyinflyttade
utan den andre :P
Han är mystisk på nå vis. Jag tror han är en hemlig agent eller nått! haha.
Typ FBI, spion eller vad som helst. :D

Och nu kom jag nyss på att jag glömt att ställa timern på tvätten. Damn it!
Jag vägrar gå ner en gång i onödan. Men den måste ha varit i minst en halvtimme,
om inte mer.

Ibland brukar jag tvinga Pär att följa med mig ner och hämta tvätten! haha. För jag vågar
inte gå själv. Ibland har han följt med, ibland inte.

Jag måste även ha gardinen fördragen när jag ska sova. Annars känns det som att
nån står och tittar på mig. Att det ska dyka upp någon där när som helst.
Typ som i scream (tror det är 2:an) när hennes döda mamma plötsligt ploppar upp
likblek! Uscchh!
Fan vad jag hatar att vara mörkrädd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0