MATTEPROV

Åkte som sagt in med ett tåget.
Gick på stan en sväng och kollade. Tänkte köpa lite "bling-bling" till
nyår. haha. Dock billigt skit på H&M. Men armbandet jag hade kollat ut
på internet var så repigt. Jag tänkte fråga om dom hade några andra,
typ på lagret eller nå, som inte var repig. Men när jag kollade på klockan
var det dax att gå till skolan för att skriva prov.
Fy fan vad jobbigt det var att gå. + att man har den där jävla varma jackan som
man börjar svettas som en gris av. Hua!
Kom dit iaf och sprang och hämtade miniräknaren sedan var det dax.
Åsså ropar dom ju upp namnen i bokstavsordning. Så jag insåg redan
där att jag aldrig skulle hinna med 15.25 bussen. Eftersom S kommer så långt
ner. Står och suckar ett tag sedan ropar dom upp "Nathalie.......Silvér"
-VA? :P Hon säger nått annat namn på S också.
- Silén ??? Frågar jag.
-Ja, Silén!
haha. Satte mig och plockade fram pappren. det var knappt 10 uppgifter.
Men formeln som man ska räkna ut andragradsfunktioner var inte med?!
Fan, fan, fan, fan! Tänkte jag. Nu kommer jag aldrig klara det. Men jag letade
lite i hjärnan (haha) och kom på att jag faktiskt kunde den utantill, tack och lov
att jag pluggade innan säger jag bara. Tror faktiskt jag hade rätt på allt =)
Utom en som jag var säker på. om det blir minus minus, blir det plus då?
eller är det bara när det är gånger?
t.ex. x-3*(-2)=.... Då blir det ju x-(-9) blir det plus där då?? Aja, det visar sig väl.

Vart klar typ halv fyra så jag tog en promenad till ner på stan. Det är mycket skönare
att gå ner på stan än upp på skolan :P Allt pga av den jädrans mördarbacken.
Först är man ganska slut för att ha skyndat sig hela vägen och då när man nästan
är framme ska man bestiga detta berg till backe. Uscha!

Åkte 16.25 bussen hem. Och en sak jag hatar är att lägga väskan på det andra
sätet som man inte sitter på. Det känns så otrevligt på nå vis. Typ "Sätt dig inte här!!"
Men endå så gör jag det! Enbart för att det finns folk jag verkligen inte vill sitta
bredvid! Typ som fyllgubben som ser ut som en rumpnisse. Han luktar allvarligt skit!
Och förut var det ju jämt en tant som luktade intorkat piss. Jag överdriver inte heller,
man fick sitta och hålla för näsan för det luktade så jävla mycket.

Och när man går förbi nån åsså hör man att dom andas ut precis när man möts.
Då måste jag hålla andan och blåsa ut så mycket luft som jag orkar! haha.
Annars känns det som att jag andas in deras luft som dom nyss haft i sin mun.
Löjligt jag vet! haha.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: karoline

det ska bli spännande att göra också! ;) gör inte ni någon utställning eller något i trean?

2008-11-19 @ 21:13:18
URL: http://karolineropponen.blogg.se/
Postat av: Therese

tror det blir +

2008-11-19 @ 21:15:03
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Simone

Bläbläblä! (om bussen) Håller med! Bläbläblä! Jag får fan kväljningar av andras luft! Haha X)

2008-11-19 @ 21:17:20
URL: http://simoned.blogg.se/
Postat av: Nathalie

I know! hate it! Känns som dom har nån sjukdom som man andas in! haha

2008-11-20 @ 05:52:49
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

var det det här du menade eller? för din information så har jag skrivit + inte x. det var ju det du frågade, om det blev 0 eller minus... fast nu vet jag faktiskt inte längre, blev osäker nu när det var parantes mellan...jag har fan glömt bort all matte, jag var bäst på matte!! sen så behöver du inte skriva svar "hos mig"...

2008-11-20 @ 09:20:47
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

oj nu står det 0 eller minus, men det ska vara plus eller minus...

2008-11-20 @ 09:21:26
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

men vafan... om man skriver plus så blir det en 0:a ?????????????????????????????????? ja det ska vara + eller - iaf... jises

2008-11-20 @ 09:22:06
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

näe nu lurade jag mig själv... så blev det ju inte alls... HAHAHAHA!

2008-11-20 @ 09:22:51
URL: http://theresesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0