TISDAG

Nu ska jag åka in för att ha en lektion. Textil. Känns onödigt, men det går bussar precis så det är bra.
Börjar 10.05 och det går buss 9. Slutar 11.55 och då kan jag ta 12.15 bussen hem =)
När jag kommer hem så tror jag att jag och mamma ska åka på tyg huset. Ska köpa lite tyg till
grejerna jag ska sy.
Jag ska försöka mig på att sy en liknande klänning som jag sett på gina tricot. En spetsklänning med långa
armar, ifall ni sett den?! Men med lite ändringar =) Tänkte göra den till PA men tror jag gör den på sidan om
för om den blir bra vill jag ha den på nyår =)
Måste även göra en tidsplanering och en vanlig planering till PA'n. Vi har bara gjort en planering tillsammans, måste
ha en egen också. Sedan får vi bara använda 100 timmar. och några har vi redan gjort av med när vi hade lektion med
anja. vet inet riktigt hur mycket. Men ja..
Sedan ska vi börja sy denna vecka, så vi får se hur det går =)


Även igår gick jag ner till tvättstugan och slängde i en tvätt. Det tar typ 1 och en halvtimme innan det är klart. Så jag sätter timern på telefon och går upp. Sedan när det ringer går jag ner och då är det någon som tagit ur vår tvätt och hävt in sin tvätt i maskin. Jaha?!?!?!? Så gör man fan inte! Är det upptaget så går man upp och väntar ett tag. Om det gått några timmar kan man ju ta ut den eller vänta tills nästa dag (eftersom detta var på kvällen) Men man tar inte ut tvätten när den precis blivit klar!
Inte fan vill jag att nån ska gå och rota bland mina kläder. Nu var det ju bara Pärs arbetskläder men tänk om det varit våra vanliga kläder, inte vill jag att nån ska hålla på med mina underkläder och grejer.
Näe, fy fan säger jag bara, dålig stil!
Det måste vara nån som har dåligt tålamod.
Man får väl sätta upp en lapp när man tvättar hädan efter "ta ej ur tvätten!" och "töm vattenbehållaren" För dom verkar ju inte förstå att man kan vänta. 
MAAAHHHH!

Men ha en trevlig dag allihopa!


God morgon!


Kommentarer
Postat av: Therese

Kan du inte ha klänningen till både och då?

2008-11-04 @ 09:27:23
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Simone

Haha, den klassiska "tvättstuge fajten" ;)

2008-11-04 @ 09:50:43
URL: http://simoned.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Therese: Jo, men jag vill göra den vita klänningen också =)

Simone: haha, ja! :D

2008-11-04 @ 13:22:23
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0