HELGEN

I Lördags for jag till Mia på avskedsmiddag.
Hon bjöd på Tacos och det blev mycket prat och skratt. Men ska erkänna att det var pisstråkigt att sitta och vara nykter medans alla andra sitter och dricker. Jag tog ju bilen dit eftersom jag är för lat för att gå. Och då fick jag sålov att hålla mig nykter..
Pratade gamla minnen och hade det trevligt. Mia fick även en rolig bok. Typ som en "mina vänner" bok fast lite mer... vuxen. haha. Lite jobbiga frågor. Men mina svar vart inte så seriös. Hon kan kanske få sig ett gott skratt ist =)
Skjutsade mia på Q8 en sväng. En liten pratstund på tumanhand! :D
Sedan ringde Pär och då var han och Jimmie påväg till Therese och Andreas. Så då tog jag farväl av Kära Mia och åkte vidare.
Spelade Buzz. Trodde det skulle vara roligare än vad det var, men det var kul =) Jag förlorade ju bara..
Jag vart på dåligt humör och Pär hade åkt iväg till Erik ensväng. Så jag hade ingen skjuts hem.. (therese hade bjudit på gooooda drinkar så jag kunde inte ta bilen)
Jag vart less och bestämde mig för att gå hem. Tyckte bara jag förstörde stämmningen där ändå.
Tänkte hela tiden; bara för att jag börjar gå nu så kommer väl Pär att komma nu då.
Och så rätt jag hade. Han plockade upp mig och vi åkte hem och sov. Eller ja, Pär somnade nog så fort han la sig ner. Jag tänkte kolla lite på tv. Men tror jag somnade ganska fint. Skulle kolla på text-tv om det var något att kolla på. Men jag måste ha somnat medans sidan bläddrades fram, för när jag vaknade var den sidan uppe. =)

På söndagen kom Pär med iden att åka till stan. "Men inget är väl öppet på söndagar?" tänkte jag. Men ack så fel jag hade.
 Åkte först på biltema och Rusta. Och vi hade gjort en deal. Om Pär köper en ny teve så köper jag två fåtöljer.
Hade ju sett en fåtölj på rusta för 995 :- . Men sedan åkte vi på Jysk och jag blev kär! :D Hittade först en massagestol som jag ville ha. för 1500. Men när man hävde på själva massagen surrade det så mycket. + att det inte ens var skönt!
Då såg jag en annan. Nästan lika som Therese och Andreas har, fast snyggare! :D (tycker jag)
Men det var ingen chans att vi skulle få in båda i bilen. Jag vill, jag vill, jag vill. vart mina ord. Haha.
Pär ringde och hörde med sin arbetsledare om det fanns nån bil på hans jobb att låna. Och det fanns det. Så vi åkte och hämtade den.
Han tog den och jag tog Pärs bil. Fick hänga på Pär eftersom jag inte kunde vägen.
Åkte och åt på Max! gud så gott! Bara det att man fick vänta i en evighet.
Sen åkte vi och kollade lite på Ikea också ifall det fanns nå bättre fåtöljer där. Men icke. Så vi åkte tillbaka till jysk och sa att vi ville ha två av den fåtöljen.
"Det är en beställningsvara"
ÅÅååååhhhhH!!!!!! Då hade vi åkt och hämta bilen helt i onödan! Jag vart så sur och besviken. Jag ville verkligen ha dom med mig hem.

Tevear (?) var vi och kollade på överallt. Alla affärer man kan tänka sig. Åkte sist på expert och såg en som Pär tänkte köpa. Pratade med nån personal. Som var världens negativaste människa.
"Näe, det är bara skit.." Typ.
Nähe.. Skit i det då. Då åkte vi tillbaka till elgiganten där vi hade tittat innan. Och då kom samma försäljare som hjälpte oss sist vi var där.
Fick en teve billigare =) En tusenlapp, men ändå. Det var bra. Sedan var det nå försäkring som han pratade om.
"Näe, skit i den." Sa Pär. Men då fick han den för mycket bättre pris också =)
Känndes verkligen surt när Pär köpt ny teve åsså fick vi inte fåtöljerna med hem. :(
Men jag ska titta i hudik idag och dom kanske har nå hemma?! Hoppas!
Kollade på internet igår kväll. Dom kostade 2500. Men det var ett erbjudande som gick ut just igår!! Typiskt!
Nu kostar dom 2999 ist. Men det är fan värt det! Då blir det 6000 kr. mindre på mitt sparkonto. Men va fan?! Dom måste ju spenderas på nånting. varför inte på nått vettigt som möbler? haha :D

Ja.. Så är det. Therese och Andreas kom även förbi igår kväll en sväng och lånade internet.
Fan att dom alltid ska lyckas komma hit när det är som stökigast. även att jag säger det till Therese hela tiden också. Hon lär ju tro att det är en bortförklaring och att det alltid ser ut såhär :P
Ska städa undan idag! Måste bära ner den gamla teven också.. Den är tung! haha =)

Aja!

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Fotöljerna kommer nog på rea snart igen, brukar sättas ner igen, Det brukar vara så med varorna som sätts ner! :)

2008-10-13 @ 10:46:07
URL: http://lisalindbom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, dom sa idag i hudik att det skulle vara nått nytt erbjudande nästa måndag. Så då blir dom en tusenlapp billigare! =D

2008-10-13 @ 16:24:11
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0