STADEN SUNDSVALL

Idag åkte jag och mamma till sundsvall för att hämta mönstret. Blev även lite småplock av olika tyger till mitt lapptäcke som jag ska försöka mig på att sy =)
Sedan gick vi och drömde oss bort (jag iaf.) i inrednings affärer. En affär (kommer inte ihåg vad den hette), där hade jag kunnat handla för mycket mycket pengar! Såg världens finaste koppar + fat! Sååå snygg! Men plånkan är rätt tom nu så jag fick slita mig ifrån dom. Men det fanns mycket roligt där. Jag kan vilja ha saker som jag inte ens har nån användning för, bara för att dom är så snygg!
Aja.. Sedan åkte vi mot birsta och Jysk!
Gick till kassan och sa att jag ville beställa 2 st.
Dom skulle komma på måndag sa hon. YES! Tänkte jag. (det är ju då det blir ny kampanj)
"Men du måste betala nu, vid beställning"
VAA? Jädrans!
Så sa dom så inte i hudik iaf. Fy fan va dåligt! Så då sket jag i dom och ska gå till jysk i hudik i morron ist. och kolla där om jag missuppfattat allt eller om det går att betala sedan när dom kommer. Annars får jag vänta till måndag då.. =/
Köpte iaf. ett bord på ikea som vi ska ha ist. för detta stora glasbord.
Endast 199 kr. Kanske inte det bästa och dyraste bordet. Men det duger bra. Får väl köpa nått nytt sedan om man vill ha större. Det var ju trots allt inte speciellt dyrt.

Och självklart kan jag inte hålla mig ifrån annat småplock! Vart snappsglas, stora glas, sugrör (haha, jag ska göra smoothies(?)) och en hängare som man kan hänga fast på dörren. Det går inte att gå på ikea utan att handla nånting.
Mamma var snäll och betalade bordet efter att jag sa att jag blev helt pank efter att jag köpt fåtöljerna.
"Nej, men det går ju inte.."
Hon är snäll min mamma =)
Sedan åkte vi på kvantum i kvissle och handlade lite.
När jag kom hem hade Pär maten klar, vilket jag uppskattade väldigt mycket =) Skönt att inte behöva ställa sig och laga mat det första man gör när man kommer hem.
Han serverade mig även =) Han är bra snäll och go han, speciellt eftersom han var helt slut idag. Puss på dig!

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Therese

det är ju ett sånt vi har fast större och i ek.

2008-10-15 @ 21:07:59
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

det där är också ek =)

2008-10-16 @ 05:47:34
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0