RYGGONT

Igår åkte jag och mamma och plockade lingon =) Tänkte åka till Pärs skog men vi hittade inte riktigt dit så vi stannade där det fanns en vändplan och gick in på en stig där.
Först såg det riktigt dåligt ut. Fanns ingenting. Men mamma ville "bort till tallarna" för där trodde hon det fanns mycket.
Där var det väldigt glest på träd. Fanns knappt nåra. Mamma började plocka, men jag såg inga lingon nånstans.
Men gick man ett tag fanns det ju hur mycket som helst! Det var så mycket så man visste inte riktigt vart man skulle börja nånstans. =)
Tog bara med oss en varsin hink först och när dom blev fulla så gick vi efter fler.
Och varmt var det! Som tusan!
I slutet hade jag så ont i nacken och ryggen så jag trodde jag skulle svimma. Vart helt yr när jag ställde mig upp.
men vi fick ihop fem-sex hinkar iaf =)
När jag kom hem var det ju dax för mat. Tänkte äta potatisgratäng och nått kött men det var helt slut på ica. Så vi köpte kassler ist. Och mat har aldrig smakat bättre! var så hungrig, hade knappt ätit nått den dagen.
Var helt slut i kroppen också. Orkade knappt stå upp och steka kasslern.
Idag har jag fortfarande ont i nacken och ryggen. Känns som ryggen behöver rätas ut :P
Men men..



Idag har jag bara en lektion. Tänkte åka till Elina och göra arl uppgifterna och göra en planering till PA. Men jag har boken i skolan och orkar inte först åka dit och sedan hem till Elina. Och Karro kom till stan vid tolv, när formen börjar. så då får vi göra planeringen nånannan gång. Så jag börjar 12.20. Skönt =)

Sen imorron är jag ledig så då tänkte jag och Elina åka till sundsvall och kolla på balklänningar och shoppa =) Även Karro ska med om hon vill. Hon har ju varit sjuk nu ett tag så har inte pratat med henne. Men det vill hon säkert hoppas jag =)

Aja, nu ska jag göra nån nytta. Damsuga eller nått =)

Ciao !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0