GODIS OCH SKINKA

Jag skulle ju ut och skotta av bilen idag, men det vägrar ju sluta snöa.
Och då tycker jag det är rätt onödigt att skotta av den. Gör det i morron.
Ska ju ändå ner till fjärn då så lika bra att ta det då :)

Har varit och handlat också. Vart mest baksaker :P Så nu har jag bakat 2
sorters julgodis. Glöggtryffel gjorde jag först, men det vart inte alls som jag
trott. Vela ju spritsa ut det i formarna (som det stog i receptet att man kunde
göra) Men va fan! Smeten rann ju som bara den, inte går det att spritsa då inte.
Så dom fick bli tråkig och ful då. Just nu står dom och ska stelna, får se hur det
går :P Smaken.. Hmm, Ja, inget fel på den, men är inte min "smak" haha :)
Men gillar man mörk choklad och glögg så går dom nog ner :P
Näst på schemat stog nå kokosgrejs. Det står också och stelnar, sedan ska dom
skäras och doppas i choklad :) Dom blir nog goda tror jag!

Medans jag gjort detta har julskinkan stått i ugn och gottat sig lite :) Men jag vette
tusan om termometern funkar?!?!? Jag ser då ingenting på den iaf!? Men den kanske
inte kommit upp i graderna än. Vem vet.. Inte jag! :P

Har även hunnit med att dammsuga, skulle tvätta också men det är ju upptaget
hela jädra tiden!! Störande, tänk vad skönt att ha en EGEN tvättmaskin +
torktummlare! Fast man får väl tänka positivt; Man slipper betala elen för dom! :P

Näe, nu ska jag gå och se om det syns nått på termometern. Annars stog det att man
skulle räkna med 50 min per kilo och tror denna var typ 2 kilo. Så då är den nog
klar om ca. 1 timme! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0