LASER

Jag vill operera mina ögon. Jag ser ju så jävla dåligt och ni
har ingen aning om hur jobbigt det är. Jag kommer inte ens
ihåg hur det känns att faktiskt se något på långt håll.
När jag var 14 fick jag glasögon.
Med laser fixar man ju det snabbt! Men vad finns det för risker?

Katrin Zytomierska gjorde en laseroperation för hon var närsynt,
precis som jag. Men det verkade göra jääävligt ont efteråt. Fick
inte vara i för ljust ljus tror jag. Det gjorde ont iaf.

Och själva operationen låter inte så lockande heller:
Först spänner dom upp ögonen med något, så man inte kan blinka.
Sedan skrapar dom bort hornhinnan och lägger den "på sidan" i ögat.
Sedan kommer lasern, som man måste kolla in i.
Det luktade även brännt, sa Katrin.
Ja, hur lockande låter det egentligen?! :D Men det är då fan värt det för
att kunna se bra igen. Och det tar ju bara ca. 15 min.
Men man måste vara 20. Där jag läste iaf.
Min syn blir bara sämre och sämre känns det som. Usch, det är verkligen
jobbigt! Dom som inte ser dåligt kan inte ens föreställa sig!

Jag förstår inte?! När jag var liten hade jag perfekt syn! Vad hände?
Varken mamma eller pappa har glasögon. Varför fick jag dålig syn för?
Var det för att katten våran klöste mig i ögat??

Ja, när jag var mindre lekte jag med Plutten och han kröp in i en låda
jag gjort till katterna. Då kikade jag in i öppningen av lådan och han som
var leksjuk klöste till mig i ansiktet. Rakt i ögat. Ja, i ögat. inte på ögonlocket
utan på ögonvitan!! Det känndes som jag hade nått skräp i ögat hur längesom
helst. Kanske är därför?! Vem vet?


Kommentarer
Postat av: Therese

tror nog inte det är därför.. man ser inte med ögonvitan, haha! man kan börja se dåligt om man får nåt vasst i iris.. ser du dåligt på ett öga då bara? tror inte heller att det smittar av sig till det andra ögat.. haha :P

2009-02-26 @ 17:07:14
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Näe, men jag tror det andra ögat blev sämre när jag fick glasögon. Och sen dess har det bara blivit sämre..

2009-02-26 @ 17:30:17
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Mia

Ja, du är nog den mest blinda person som jag känner iaf =/

2009-02-27 @ 04:24:02
URL: http://mialundholm.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jasså?

2009-02-27 @ 05:36:39
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0