DJURVÄN

Kollade på Jakt och Fiske för nån dag sen.
Och då jagade dom sälar. Fy fan, Sälar!
Dom är ju så söt, hur kan man skjuta en sån söt varelse?
Sen drog dom dom efter båten och blod överallt.
Stackrarna.. Jag älskar att kolla på djurprogram, men inte
när dom dödar dom.
Som Viasat Nature, det kollar jag mycket på.
En gång så följde dom en vargfamilj, och en unge kom bort
från mamman och sina syskon.
"..vi måste gå vidare, vi har inte tid. vi får inte tappa bort familjen"
AHH!!
Sen när dom filmar familjen "Det ser ut som att en unge fattas"
Ja, konstigt! Ni övergav han just ! Idioter!
Kunde dom inte ha hjälpt han tillbaka till mamman då? Näe, ist
lämnar dom han att dö!
Jag blir så arg! en gång var det en ren som var skadad också.
Och han ramlade ihop, tror det var benet det var fel på.
Han lämnade dom också bara där. Kunde dom inte gått fram och
fixat benet på han. Fixat dit en vetrinär.

Jag förstår att det är Naturprogram och att det är så "det ska" vara.
och att Naturen måste ha sin gång. Men jag tycker inte om det. Jag skulle
aldrig kunna hålla mig från att springa och plocka upp den stackars
vargungen som kommit bort!

Jag tror jag är en riktig djurvän. Hatar att se när nån jagar, eller att ett djur
blir plågat. Usch..


Kommentarer
Postat av: Therese

håller med exakt!

2009-01-10 @ 17:54:58
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja!

2009-01-10 @ 19:00:18
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0