JOBB

Fan jag känner mig stressad igen!
Jag måste börja leta jobb nu! Iaf. sommarjobb. Jag måste
ju vara säker på att jag får ett! Men vart ??
Ica har jag funderat på, men hur kul är det egentligen ?! Fast bättre
än inget. Helst av allt vill jag ju jobba på dagis. Men jag vet inte om
jag vågar fråga där?! haha :D Det känns som det är omöjligt att få
jobb där när man inte har nån erfarenhet. Men dom kanske tar mig på
allvar om jag säger att jag funderar på att plugga vidare till lärare (vilket jag gör).
Men tänk om jag inte vill det senare då? Så frågar dom mig om jag inte ska
plugga vidare snart?! :D haha.
Sen kanske dom inte behöver nån heller =/ Skulle vilja jobba på det "gula dagiset"
isånnafall. Fast det röda går väl bra det med. Men ja.. Jag måste bara ta mig modet
att ringa. Men jag vet inte riktgit vart jag ska ringa heller?! Eller ska jag dit ?
För dom som jobbar där kan väl inte bestämma det, eller? Det måste ju vara nån
"chef" ? Åhh! jag blir tokig!
Jag vill inte gå ut skolan, eller jo. Men jag vill ha mer mod i kroppen och ta mig till
att fråga. Det är det jag har problem med. Att jag är för blyg/feg för att fråga om jobb.
Det är dessa två alternativ på jobb som jag helst vill ha. Nära och bra hem :)
Men jag vet inte om dom behöver nå folk på nått av ställena?! På Ica tycker jag det
kryllar av personal.
Kan inte nån bara ta över min kropp i några månader?! :D och fixa jobb till mig.

Jag längtar tills man har ett jobb som man trivs med och som är ens eget !
Jag är så avundsjuk på Pär när han berättar om sitt jobb, det låter som att dom har
kul. Jag vill också ha arbetskamrater att ha kul med! För tänk om man inte alls trivs
på det jobbet man får?
Men jag längtar iaf. tills jag får ett jobb som jag trivs med, kan berätta nått kul som hänt
när jag kommer hem :) Vakna på morronen och se fram emot att gå till jobbet.

Åhh, jag vill verkligen bli dagisfröken! haha :) Jag tror jag har bestämt mig för att det är det
jag vill bli :) Sedan kanske plugga vidare till Lekis eller 1-2:an.
Det lät så bra när Benny berättade om det. Att plugga vidare. Det enda negativa är det jävla
studielånet. Om man nu inte vill leva på 2500 kr i månaden då dvs.
Då kan alla barnen kalla mig "Nattis" haha :D Det är ju lite "barnsligt" Fröken Nattis :D hahaha
skämt åsido!

Sen när alla går och får barn. Hur sugen blir man inte då?! haha.
Ja, jag vet. Jag är bara 18! Men man kan väl få längta ändå? =) Jag vill ha en bäbismage. Det
är ju så fint! Jag vill ha en egen liten plupp som är min och som man kommer älska mer än
nått annat! Men jag vill ha en flicka, haha =) alla får ju pojkar nu förtin. Självklart vill man väl ha
en pojk med (speciellt Pär, haha) men jag vill ha en flicka först, tror jag :) Och jag står fast vid
mina namn. så fina!
Men det dröjer nog några år. Man ska väl som sagt ha ett jobb först och främst så man kan ta
hand om den lille.
Jag vill ju att Patrik och Veronica ska få ett barn :) Då skulle jag ställa upp på och vara barnvakt,
kan ni lita på! :D

Aja, nu har jag tjatat ett bra tag ! ska sluta nu. Tror ni är lite less på mitt klagade och tjatande nu!

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Therese

på dagiset i harmånger verkar dom behöva folk hela tiden.. erica jobbar/jobbade (?) där...

2009-01-03 @ 20:51:16
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Mia

Ica skulle ändå vara nice, det är ju helt okej lön och det verkar skoj :)

2009-01-04 @ 06:28:42
URL: http://mialundholm.blogg.se/
Postat av: Therese

ja precis bra ob :)

2009-01-04 @ 11:17:49
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Therese: Jasså?! =) Det lät ju bra. Ob???

Mia: vad är det för lön då? haha :D Ja, men det verkar vara så många som jobbar där redan så dom kasnke inte behöver nå folk =/

2009-01-04 @ 12:13:06
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

ob-tillägg! man får mer lön på kvällar och helger... 100% extra på helger. alltså dubbel lön.

2009-01-04 @ 12:25:28
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

jaha =)

2009-01-04 @ 12:33:58
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0