THE F WORD

Igår kollade jag på The F word.
Då slaktade Gordon sina grisar. Och jag var
tvungen att hålla för ögonen. Fy faan alltså!
Först hävde dom som en stor klämma över huvet
på grisarna och gav dom stöt i hjärnan så dom bara
skakade. Sedan hängde dom upp dom i bakbenen
och skar halsen av dom. Ni ska veta hur mycket
blod det kom. Det var som att man tog en hink
och hällde "SPLASH!!!"
Stackars grisar.. =/ Helst att dom inte var helt död
innan dom skar halsen av dom. Kan dom inte
använda nån bultpistol ist. Så dom dör på fläcken.
 Tror Gordon blev lite tagen också. Ett tag trodde jag
nästan att han skulle börja grina.
Han har ju haft dessa två grisar hemma hos sig ända
sen dom var små. Jag hade aldrig klarat av att
slakta dom då.
 Men en sak tycker jag han gjorde bra. Att han fick barnen
sina att förstå att detta var mat som dom skulle äta,
inte husdjur.

Det var även något om Kalvkött.
Åsså fick man se kalvarna.. Åhh! Dom är bara 6-7 månader
gamla när dom slaktas. Stackarna!
Det är sånnahär ögonblick jag vill bli vegetarian :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0