IDIOTI

Det stog i tidningen för någon dag sedan om det omtalade vattnet i sörfjärden.
Och jag blir så jävla irriterad!
Drygt 120 000 kr ska dom som bor där få betala. Per hushåll. Sen kommer det till
mer kostnader också, eftersom det täcker typ grävning och så innanför tomtgränsen,
men då måste dom ju betala för grävningen utanför tomten också.
Sen kommer det kosta varje år för att ha det där jävla vattnet också.
Tänk dom som inte har råd att betala 120 000 då? Vad ska dom göra? Har dom tänkt
på det? Va? Näe, självklart inte. Dom tänker ju bara på vad som är bäst för dom!

Är är en del av artikeln i HT:
"- Sörfjärden är ett av de kustområden som ska utvecklas och locka till sig nybyggare.
I det perspektivet är det inte fel att ett system med kommunalt vatten och avlopp planeras.
Men jag förstår också kritiken och att många känner sig överkörda"

Varför ska det utvecklas? Varför vill dom ha dit mer folk?? Det är bra som det är och
jag kan med 99% säkerhet säga att INGEN av dom som bor där året runt vill ha dit nå
mer badjävlar. Då kommer Sörfjärn bara förstöras ännu mer.

Men det jag verkligen inte fattar är varför skulle fler vilja flytta dit bara för att det är
komunalt vatten?? Det är inget fel med det vattnet som finns där nu?! (förutom för dom
som är blond då, men det går att fixa enkelt med ett filter)

Jag hoppas dom fattar att dom som bor där inte vill ha nå jävla komunalt vatten.
Åhh! Jävla idioter..


Momma och Moffan var med i tidningen då. =)
Mary och Karl-Sivert Idén har bott permanent i Sörfjärden i snart femtio år. De tycker att politikerna försummat att lyssna på vad fastighetsägarna tycker.
"Mary och Karl-Sivert Idén har bott permanent i Sörfjärden i snart femtio år.
De tycker att politikerna försummat att lyssna på vad fastighetsägarna tycker."

Kommentarer
Postat av: Sara

Även om jag inte bor där eller har någon släkting där så håller jag med dig så mycket det bara går! Jag kan tänka mig själv hur jag hade reagerat. Fy fan!! Man blir så less när man inte kan ändra på något också. USCH! Och jag tål inte sommargäster som bara gnäller och tror att de bestämmer, inte vill vi ha fler såna inte! :P

2009-07-02 @ 18:29:47
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilken fin bild förresten :D

2009-07-02 @ 18:30:18
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, precis. Jag som redan var emot det innan jag visste att dom måsta betala allt själv!! Sen måste dom ha komunalt vatten också, dom får inte ha kvar det vattnet nu om dom vill. Jag blir så jävla irriterad, om nu komunen vill ha komunalt vatten där så kan väl dom betala för allt då?? Varför ska mammma, pappa och alla andra betala för nått dom inte vill ha?! Näe fy!

Ja, jag håller med, badjävlar! :P Men de flesta sommargäster ville inte heller ha det. Så jag hoppas det räcker med att dom protesterar. =/



Ja, jag tyckte också det var en fin bild på dom =)

2009-07-02 @ 18:41:55
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

NAAAW vad söta dom är! :D hihi!

2009-07-02 @ 21:00:31
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Simone

Alltså jag förstår inte!

Men vad fina de var =)

2009-07-02 @ 22:39:47
URL: http://simoned.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Therese: ja ! =)



Simone: Näe, inte jag heller.. Ja det tycker jag med =)

2009-07-03 @ 08:01:27
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0