JAG HAR EN PLAN

Tänk att glass faktiskt fungerar ändå! haha. Jag känner mig på lite bättre
humör nu faktiskt.

När jag och Therese kollade på "Marley and me" för nått tag sedan så hade hon en
plan, för sitt liv. Hur allt ska gå osv =)
Det ska jag också ha! Den behöver inte alls följas, men bara ändå.

Jag kan sitta och tänka på framtiden hur längesom helst och bli tokig! För att jag
inte vet vad jag vill. Detta om jobb, alltså. Jag vet inte vad jag vill. Jag har ingen aning.
Eller jag vill bli lärare, men jag vet inte om jag vill/orkar plugga vidare. Är det ens lönt
att göra det? Finns det så många jobb häromkring?!

Men såhär ser min plan ut nu iaf =)

• Få praktik till hösten och prova på läraryrket, förhoppningsvis är det lika underbart som i
mitt huvud.
• Söka till Lärarutbildningen och förhoppningsvis komma in. Plugga på distans, samtidigt som
jag jobbar extra. Antingen som lärare eller något annat. Det gör mig inte så mycket.
• Få jobb på någon bra skola och lära ut det jag kan. Tänk så härligt när barnen "fastnar" på
något, t.ex ett tal i matten eller något sånt. Och kunna hjälpa han/hon förbi det och verkligen
får lära! :D Gud så härligt!

Detta är ju bara min plan inom jobb/studier. Sen har jag mååånga planer i privatlivet också! haha.
Men dom behöver jag inte dela med mig här tycker jag. För jag tycker inte riktigt man kan
bestämma sånt heller.
T.ex. ska vi flytta till hus. Ja, men det är ju inte bara. Man ska ju hitta något man tycker om
och vill ha också. Så man trivs. Så det är ju inte bara att flytta till första bästa. Det får ta den tid
det tar
helt enkelt. Och barn. Det får ju komma efter huset, det säger ju sig självt?! Jag menar,
barn i en etta? Haha, nej det går inte. Och man ska ju känna sig redo, båda två.
det löser sig eftersom tror jag =)

Nu vill jag bara prata med Pär! haha. Jag måste jämt få allt bekräftat. När jag kommit på något.
Som nu om jobbplanen. Den vill jag ha bekräftat. Helst vill jag ju bara höra "ja, va bra! jättebra!!"
som Marie på arbetsförmedlingen sa. Och jag berättade även min plan för Britta när vi var i
Gårdsjön och hon tyckte också det lät som en jättebra idé! =) känns det verkligen kul tycker
jag. Jag känner mig så pepp då! =)
Den 15 september öppnas portarna! Då kan man börja söka till utbildningen i vår =) Då ska jag in
med en ansökan ska ni se. Dock vet jag inte om jag ska tacka ja ifall jag kommer in eller inte?!
Men det har jag tid att tänka på eftersom man skulle få svar i december på om man kom in. Så jag
har drygt ett halvår på mig att bestämma mig.

Nu känns allt bara så bra, iaf =)

Lev livet!

Kommentarer
Postat av: Therese

"då ska du fota ett bröllop" ;) HAHA! skoja! fast det är väl lite kul att inte veta vart allt ska ta vägen heller. Vad tråkigt att veta exakt vad man kommer vara och göra om 10 år. jag tkr hellre om att leva i nuet. tiden går så himla fort och man vet aldrig när man känner vad. det kan vara imorrn eller om flera år lixom. :)

2009-07-24 @ 14:40:58
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Va? Vadå "då ska du fota ett bröllop"?? :P

Ja, det tycker jag med. Och man kan ju faktiskt aldrig veta hur det kommer att bli i framtiden. Man kan ju ha allt planerat, men ändå blir det helt annorlunda =)

2009-07-24 @ 16:39:39
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

ja du skrev "Nu känns allt bara så bra, iaf =)" och om du läste mitt inlägg om digital fotografi så var det ett citat där som löd: "Om du lever livet med devisen "jag har det så himla bra",

är det dags att fota ett bröllop. " så eftersom du känner att allt är så bra nu så är det dags för dig att fota ett bröllop! XD haha! min humor!

2009-07-24 @ 17:05:05
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jaha!! Haha :D Ja, då fatta jag. Men jag fattar inte riktigt vad det är som är så kul med det, haha :P

2009-07-24 @ 17:39:13
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: tavaa

finn blogg ! =))

2009-07-26 @ 12:24:40
URL: http://ttavas.blogg.se/
Postat av: Therese

att det är så psykiskt jobbogt att fota ett bröllop så det känns som man vill dö!! haha!

2009-07-26 @ 21:48:34
URL: http://theresesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0