KALOPS

Idag är också en sån dag då jag glömt bort att äta. Åt 3 mackor
i morse. Sen inget mer. Köpte ju frukt sist jag handlade för att
jag skulle ha något att äta, ist. för att äta nått onyttigt. Men dom har
inte blivit rörd :P
Först så sydde jag ju klart klänningen, så då var det inte en tanke
på mat. Sedan började jag plockstäda lite. Plocka undan disken
och alla kläder. Tvättat har jag också gjort.
Försökt fixa en ny header (utan framgång :( ) och nyss har jag slängt
i en gryta med kalops.
Fy vad jag hatar att hålla på med rått kött! BLÄ! Det luktar så äckligt
och känns inge kul heller. Men ack så gott det blir när det är klart! =)
Nu ska den stå och koka i 1 ½ - 2 timmar. Så då ska jag passa på att
damsuga och kanske dammtorka lite. Hinner nog ner med en tvätt till
också ska ni se. =)

Det vart inte att jag åkte ner till fjärn idag. Som ni hör så har jag haft
fullt upp! Men i morron kanske?! =) Vill ju fixa min bil nångång!! Så den
kommer ut på blocket! Ju fortare desto bättre, för jag tror man hellre
köper en sån här bil till sommaren än i slutet av sommaren. Och har
den på vintern. Nej, nu får vi lägga på ett kol !
Hade ju sett en bil som jag ville ha på blocket förut, en jättefin Polo.
Color Concept och allt. Och till bra pris, OCH den var från Timrå så
det var ju inte långt att hämta den isf.
Men nu är den borta =( Synd.. Men det finns ju massa andra.
Men den var GRÖN! (!!!!!!) haha. Grön har alltid varit min färg! Även fast
jag inte tycker om den lika mycket nu, så är det min färg.
Och Therese färg är blå. Nere i fjärn så är våra rum inrett med Grönt eller
blått. :P Tapeter, sängkläder, lampor osv =)

För övrig så är jag nere på min sista tusenlapp. Sedan är jag fattig som
bara den. Fick ju sista studiebidraget förut. och det var det allra sista
någonsin. Nu får jag inge mer pengar.
Nu får jag börja leva på mitt sparkonto. Dock har jag bara en gång kvar
att ta ut, sedan måste jag betala för att ta ut pengar där. Fast det är väl
inte så mycket, men ändå..
Känns lite surt faktiskt!

Aja.. Nu ska jag börja städningen!

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag vill också lära mig att göra kalops :O Jag är ganska dålig på att laga mat om jag ska erkänna!

Linus däremot är riktigt, riktigt duktig :) Tjälknul är bland det godaste han har gjort :D Du verkar också vara duktig och full med idéer!

2009-07-08 @ 16:31:46
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Haha, nja. Så duktig är jag väl inte =) Fast bara jag har recept så går det bra =)

Det är inte alls svårt att göra kalops. Man bara häver i det som ska vara i och sedan sköter det sig själv =) Man behöver bara röra om lite då och då =)

Full med ideér är jag då inte! haha. Tycker vi jämt äter samma mat, varje vecka. =)

2009-07-08 @ 18:22:19
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Sara

Jaså, undra om jag ska leta reda på ett kalopsrecept i någon av mina kokböcker och prova :) Långkok är ju den godaste maten tycker jag! :D

2009-07-08 @ 21:16:39
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, gör det! =) Det är inte svårt alls! =)

2009-07-09 @ 07:20:08
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0