MÄSTERKOCKEN!

Idag satt jag ute på balkongen och solade lite =) Men det blev så
himla varmt! Gick knappt att sitta där känndes det som. Sedan kom Pär
hem efter att ha donat lite.
P - Vad vill du göra då?
N - Nu?
P - Ja..
N - ÅKA TILL STRANDEN!!!! :D
P - Ja, men då gör vi det!
haha =) Så vi köpte med lite kakor och åkte ner till båten. Senare kom Therese
och Andreas ner också och var med i båtåkningen. Dock var det mer ligga och
glassa än att åka :D haha. Och det var nästan blankt på havet. Iaf. till en början.
Sedan började det blåsa inåt och då blev det lite småkrus.
Det blev kallt efter ett tag också när solen försvann i molnfilten (haha) och det blåste.
Så vi åkte hem =)

Jag åkte på ica och handlade lite inför middagen. Köpte Lövbiff sist jag handlade och
ville göra nått med det. Så jag köpte färskost och grejer till sallad + salladsdressing.
Sen fyllde jag lövbiffarna med osten och gjorde klyftpotatis till. Det var faktiskt gott!! =)
Mycket enkelt att göra och gott, det är ju bra tycker jag!

Även att jag köpte en dressing till. Nån vitlöksdressing som skulle vara gott till grillat.
Tänkte att det kanske blev torrt annars. Men det blev det inte, eftersom osten smälte.
Så jag skulle ställa in den i kylen igen, och kollar på flaskan;
"Bäst Före: 15 07 09" VAAAAAA? Idag är det den 17:de! Och den gick ut den 15:de.
Fy fan! Tänk om vi ätit av den, och blivit magsjuk. Visst nu är det säkert inte sån stor risk
när den "bara" var 2 dar gammal. Men endå! Jävla skitica! Dom kan väl för fan inte sälja
gamla saker??? Fy fan säger jag bara.
Den ska tillbaka. Även fast den bara kostade 20 kr eller nått sånt. Jag vill ha en som inte
är gammal. Och rätt ska vara rätt!!
Undra hur mycket mat man köpt där som är gammal?!?!

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Kanske ta en dusch. Känner mig inte allt för fräsch,
efter att ha svettats i solen hela dagen.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja jag håller med dig om att ICA STJÄRNAN är en jädra skit affär... Dom har bara (oftast) gamla varor där. Jag köpte kokkorv där en gång och när jag kommer hem så frågar Jon mig varför jag har köpt gammel korv? jag bha: jag har inte köpt någon gammal korv e.. och då visade han min förpackningen och då stod det att den gick ut den 18 och då när jag köpte den så var det den 22:a ..

Då åkte vi dit i sista minuten och fick ett nytt fräscht paket med korv. och den där kinesen sa att alla korv förpackningarna som låg där hade gått ut och att dom måsta slänga dom.. VA,har dom fattat det nu först att dom måste slänga gammal mat?? uscha.. det är äckligt...

2009-07-17 @ 18:27:47
URL: http://lindawik.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jaa! Fy! Man kan ju fan bli magsjuk ju! Jävligt dålig sevice där faktiskt, dom borde ju hålla reda på vilka varor som är gammal och ta bort dom!! Näe fy!

2009-07-17 @ 20:18:09
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0