MITT HÅR

Jag frågade frisören på den där bloggen jag hittade om hon trodde jag skulle
passa i lite ljusare brun färg. Och hon sa att jag skulle passa i några nyanser
ljusare =) BRA! Varma färger skulle jag passa i sa hon. Men det är väl typ lite röd-
aktigt
?! Det vill jag inte ha =/ Men men..
Hon sa även att jag redan har ljusbrunt hår. Det var det jag var lite osäker på också
med att gå till frissan, att frisörerna och "vanliga" folk tycker olika om vad som är den
färgen :P
Men om jag har en bild med mig går det ju ändå =) Och jag gillar verkligen bild nr 1
i inlägget här nedan. Jag behövde bara Therese (och er andras såklart) bekräftelse!
haha =) NU vill jag klippa och färga håret! Man kanske ska ringa och beställa tid nu
ändå, så man får nån tid inom en snar framtid. Annars brukar det ju vara fullbokat såhär
efter sommarn. Måste få nummret av Therese nästa gång jag träffar henne =)

Synd bara att jag är pank och har egentligen inte råd att spendera säkert mer än 1000 kr
på mitt hår. Men jag måste ju göra nånting! Det är såå slitet!

Sen sa även hon jag frågade att det ända sättet att få ljusare hår är att bleka. Therese berättade
att man annars kunde lägga i en ljus toning.
Det fanns något annat sa hon men det kunde man inte göra ifall man redan färgat/tonat/slingat
osv. håret. =/ Jag som inte vill bleka. Men men, det får gå ändå då =) Jag säger bara att jag
vill ha den där färgen sedan får frisören göra som den vill! haha =) Bara det blir bra.
Men det känns som att håret slits så mycket när man bleker?! Fast det kanske inte gör så mycket
om man bara gör det nån enstaka gång?! Eller?!


Denna färg vill jag ha!

Kommentarer
Postat av: Therese

ja jag vet inte hur det funkar med ljustoning och såntdär men du får väl fråga frisören som kan! :) men färgen på bilden tkr jag är varm! men du ska ju inte bleka nå mkt isånnafall. jag tror jag tänker att det sliter så mkt på håret för att man tänker på alla som nästan har vitt hår när man tänker på blekning. och om man bleker så mkt så blir det ju slitet och tufft för håret. :)

2009-07-24 @ 20:33:00
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, jag tänker också på vitblondt hår som är alldeles frissigt :P Men det blir väl kanske inte så om man bara bleker lite. Bleker inte du ditt hår föresten? Det ser ju inte slitet ut alls iaf?!

2009-07-24 @ 21:54:04
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

ja precis! jo fast bara slingor sen lägger vi en blond toning på resten så det inte ska bli så slitet och ojämt som det blir när man bleker hela håret...

2009-07-24 @ 22:03:13
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

ja precis! jo fast bara slingor sen lägger vi en blond toning på resten så det inte ska bli så slitet och ojämt som det blir när man bleker hela håret...

2009-07-24 @ 22:03:20
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Okej =)

2009-07-24 @ 22:09:08
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: amanda

det blir ju inte nån märkbar slitning om man bara bleker nån gång då och då. om man ska gå från mörk till blond så krävs ju flera blekningar och då blir det ju slitet. men ska man bara gå nån nyans ljusare så slits det inte, och blir det lite slitet får man ju lägga i nån inpackning bara :)

2009-07-26 @ 23:42:46
URL: http://amandaengland.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Okej =) Det låter ju bra! =)

2009-07-27 @ 16:04:38
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0