MYS !

Igår åkte jag och mamma till Hudik. Åkte först på Kjelles, Jysk och
Dollar. På dollar blir det ju alltid lite smått och gott :P
Sedan åkte vi vidare till stan. Jag köpte ett par nya bikinitrosor och en
Tunika/top. Sen gick vi förbi Jack and Jones, och såg en såå snygg
T-shirt, så jag måsta köpa den till Pär =) Det var rea så den kostade
bara 99 kr.

Sen bar det av till Arbetsförmedlingen för min del. Satte mig och väntade
för jag var lite tidig. Men det var även hon :) Så vi satte oss och pratade, och
guuuud vad bra hon var =) Jag frågade om hon trodde jag kunde få praktik
på nån skola, eftersom jag funderar på att plugga vidare. "Jaa, absolut!"
Sen gjorde vi en plan, eller hon tyckte min plan var bra. Så hon byggde väl
bara på den =) Jag ska börja ringa runt till skolor i början av augusti när
skolorna öppnar. Och fråga om dom behöver nån timvikarie och om det
är möjligt att få praktik där. Sedan ska jag träffa Marie igen en vecka innan jag
får börja praktik (jag får börja ha praktik från och med den 15 september).
Så ska jag få nå papper som man ska skriva på, så att allt är klart tills jag
kan börja praktisera =)
Sedan tyckte hon jag skulle kolla om det började någon utbildning efter jul.
och att jag isf. skulle söka. Men jag är ju inte säker på att jag vill plugga vidare.
Jag vill inte ha massa studielån och skit. Men jag tror jag ska söka endå =)
bara för att se om jag kommer in, sedan kan jag ju tacka nej om jag inte vill =)
Men jag ska självklart fortsätta att leta jobb nu.
Aja..

Sedan åkte vi hem. Jag och Pär åkte åkte på ica och köpte med lite mat, sedan
åkte vi upp till Gårdsjön. Grillade, och gud så gott det var! =) Dock blev inte majsen
så god som den brukar. Men köttet, mums!
Sen satte vi oss i båten och rodde ut (eller Pär rodde :P) och fiskade lite.
Först med metspö och jag måste säga att jag är en mästerfiskare! haha. ;)
Så fort jag hävde ner spöt i vattnet så nappade det =) Fick hela 9 stycken
metspö! Sedan fick jag prova Pärs kastspö och på det fick jag 2 till :D
Dock inga baddare. Men jag fick några stora också =) Och en väldigt stor mört! haha!!
Pär tyckte jag skulle ha ett eget kastspö :) Så om han ska köpa nytt så får jag
hans! =)
Det var faktiskt kul att fiska! och det var ju kanonväder då på kvällen, alldeles
vindstilla och soligt! =) Dock så vågar inte jag röra fisken eller masken! haha. Så Pär
fick häva på masken och ta bort fisken från kroken =) Så han hann inte fiska så mycket
själv =)


Ni får nöja er med skitdåliga mobilbilder. Glömde kameran hemma =/

Sen vart det glass och chips framför Vänner tills vi somnade. Mys!
Det är så skönt att vara där. Man känner sig så avslappnad och utvilad på nå vis =)
Så skönt när vi var ute och fiskade och hade ingen aning om vad klockan var.
Så ska det vara! Man ska inte hålla på kolla på klockan, tiden får gå som den vill =)

Vet inte hur vi gör om vi åker upp dit idag igen eller om vi bara är hemma !? =)

Min fredag var iaf. väldigt bra!

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns både medspön & kasstspön hemma hos farmor om du vill ha.

2009-07-04 @ 11:27:11
Postat av: Therese

Klart det är kul att fiska när man får fisk! vilket jag aldrig får så jag har lessnat rejält på att fiska. sen känns det så meningslöst när dom får en fick och sen kastar i den på engång, snacka om meningslöst. isf. ska man ju göra nåt med fiskarna! :)

2009-07-04 @ 18:57:12
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Haha. ja, men vad ska man göra med dom då? Jag tänkte faktiskt att vi skulle spara nån så Zipper och Maja kunde få en =) Men jag visste inte riktigt vart jag skulle göra av den tills vi skulle åka hem :P

2009-07-04 @ 19:34:59
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0