SPONTANITET

Igårkväll så satt jag och döade framför teven och väntade på att Päran
skulle komma hem från fisketuren. Men tiden gick och klockan började närma
sig nio-tio. Så jag tänkte att jag tar en dusch sedan går jag och lägger mig.
Men då ringer Pär och föreslår krogen. Jag tvekade till en början, det var ju fan
tisdag! tänkte jag =P Men sen tyckte jag va fan, jag följer med. Annars kommer jag
bara sitta hemma och tycka synd om mig själv :P

Så jag började göra mig i ordning och öppnade en öl. Det gick förvånatsvärt bra att
dricka öl då tycker jag. Det smakade faktiskt bra =) Så jag tänkte att kvällen kanske
slutar bra ändå!
Det var jag, Pär och Anders som skulle åka. Stefan skulle skjutsa oss. I min pärla.
Men han skulle inte stanna kvar, som han gjort förut. Utan åkte hem.
Det känndes lite när jag släppte iväg min bil till någon annan, utan att själv sitta i den :P
haha =) Men men!

Vi kom dit och jääädrans vad folk det var! haha. Det var ju även Sigge Hill, så det var väl
därför. Det har då aldrig varit så mycket folk när jag varit där nångång =)
När man kom in möttes man av en vägg av värme! Dra åt skogen va varmt det var där!
Jag tackade gud att jag tog på mig ett linne och inte en långtröja som jag tänkt från början :P
Sedan var det bara att stå i kö, i säkert en halvtimme fick vi stå där. Jag beställde en Orgasm! =)
Men den smakade då inte lika som på puben i sörfjärn! haha =) Mycket starkare på krogen. Lite
äckligare också faktiskt, i början var den god, men i slutet blev det bara för mycket.

Nästa köp fick jag stå för, för är det något jag kan så är det att trängas! haha. Och tro't eller ej
men jag kom fram till disken på engång. Även fast det var ett hav av människor. Dock tog det
ett jävla tag innan man fick beställa, suck.. !

Sen blev det lite "mingel" haha =) Tror varenda en av som Pär gått i skolan med var där, haha :P
Jag såg inte en jäkel jag kännde. Trök!
Men helt plötsligt där ute ser Päran Jonas som han går och pratar med, jag frågar vart han har
Jessica (min faster) och även hon var där! =) Sen dök även Patrik (min farbror) och Anna upp! =)
Dom skulle iaf. åka hem då =)

Vi fortsatte en timme till, tills dom stängde. Och den timmen bestog av dans. Behöver jag säga
att jag var sjöblöt i svett efteråt?! :P

Krogens minus:
- Folk som tar en på arslet och verkar tro att det är helt okej! Hade jag varit lite mer på lyset hade
han fått hört ett och annat! haha. Men det fick räcka med fingret denna gång. Men det värsta var
att han senare på kvällen försökte bjuda upp mig. Även fast jag sa på engång att jag har pojkvän
och inte var intresserad, så gav han inte upp!? Ursäkta mig men jag sa NEEEEJ!

- När man trycks in i folk när man dansar och nuddar deras rygg, och armen blir sjöblöt av svett!
BLÄ! Dock är jag expert på att puttas tillbaka. Puttar ni på mig får ni dubbelt mycket putt tillbaka! haha

Krogens plus:
+ Folk som kliver på en eller råkar putta till en men säger ändå ber om ursäkt!

+ Roliga folk som är trevlig och skrattar och verkar väldigt roliga! =)

Sedan var Marcus snäll och hämtade oss. Åkte på statoil och köpte lite mat. Tyckte lite
synd om han då, för det tog en jävla tid eftersom det var så mycket folk där.
Iaf. så köpte vi calzone, MUMS! Varför kan dom inte ha det på statoil här för?? =)

Idag vaknade jag och mådde bra! Weeho! :D Det tog inte lång tid efter att vi vaknat innan vi for
upp till Gårdsjön. Där Pär skulle hjälpa till med skorstenen. Britta och Selmer var redan där.
Jag målade även trappen en gång till. Nu vart den bra tror jag =)

Det kom ankor och hälsade på också =) Sex stycken faktiskt. En mamma och 5 bebisar. Dock
var dom rätt stora och nästan lika stor som mamman. Dom fick bröd och kex. och kom nästan hela
vägen upp till stugan =)
Efter ett tag kom dom tillbaka igen men var då i vattnet. Jag och Pär gick och matade dom lite igen.
Mamman åt tillochmed ur handen på en! Fast jag var lite feg och var rädd att hon skulle bita mig,
så hon fick ett helt kex på engång! haha =)


En dålig mobilbild, men bättre än inget =)



Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: karoline

Alla verkar ju vara på sigge hill! Haha, måste nog dit någon tisdag jag med :)

2009-07-23 @ 00:14:42
URL: http://karolineropponen.blogspot.com
Postat av: Nathalie

Haha, ja. Fast ska jag vara ärlig så vet jag knappt vem det är! haha =)

2009-07-23 @ 09:10:09
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: karoline

haha inte jag heller! bara att han spelar på agust på tisdagar ;P

2009-07-23 @ 13:07:48
URL: http://karolineropponen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0