GRAN

Ja, Simone och Jimmie hämtade upp oss sedan åkte vi ner
till kajen och lastade i allt i båten =) Sedan åkte vi en sväng till
stranden och väntade på alla andra. Jag var lite nervös, eftersom
det var lite vågor på havet.
Sedan ser man två strålar komma bakom piren, haha, det såg
ganska fult ut :P Men då kom vattenskotrarna.
Sedan andra båten. Men som vanligt när man ska göra nått, så
ska något krångla. Denna gång var det Andreas vattenskoter. Men
dom löste det, bra!

Sedan bar det iväg! Det gick faktiskt bra, och var faktiskt kul =)
Visst lite nervös var jag, men bara lite =) Det gick fort att åka dit också.
Fast närmast Gran var det väldigt vågigt tycker jag. Och en våg smällde
vi ner i och sen såg man vattnet i slowmotion komma över en! haha.
Var som en moln av vatten!

Sedan när vi var framme så gick vi upp och grillade lite. Det blev lite
kallt där i slutet, eller egentligen var det kallt hela tiden, tycker jag.
Men det var trevligt ändå! Loffe hade hur mycket mat som helst med
sig, haha. Så det blev en festbuffé! Jättegott var det!

När vi kom in till land och skulle åka hem, hoppade jag och Pär av
hos Micke och Linda. Sedan åkte jag och Pär hem en sväng och
fräschade till oss lite :D haha. Sedan åkte vi tillbaka. Då hade även
Eddie kommit. Då åkte vi till Bergsjö på Crusing. Klockan var då
närmare tolv, om jag inte såg helt fel på klockan. Och vi mötte lite bilar
på väg dit. Så vi trodde det skulle vara helt dött. Men det var en hel del
kvar! Det var roligare än vad det brukar vara :) Även fast jag var så gott
som nykter. Det trodde jag inte!

Dagen efter la jag mig i solen igen. Jobbigt när det inte blåser på en
(eftersom hela kroppen utom benen ligger inne) Så svetten rann som
bara den. Fick ha en handduk att torka med :D haha.
Men lite färg tycker jag att jag fått!
Sedan vaknade Pär och då åkte vi på statoil och köpte glass! Åh, vilken
sommarkänsla man fick! =) Stekhett ute och en twister! Mmm! =D
Åkte vidare ner till Sörfjärn, åkte ut med båten en sväng. Men efter typ
tredje vågen var jag dyngsur! haha =) Det kom ett såntdär vattenmoln igen.
Så vi åkte bara ner till stranden en sväng sedan till "lillstranden" där vi brukar
ligga på sommarn. Hoppade av där en sväng bara, sedan hem igen.

En väldigt trevlig helg må jag säga! =) Härligt med en sån varm helg igen!

Nu är det finväder igen, och jag ska till stan =( Trökigt! Men men, ska käka
nån frukost nu!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0