SISTA GÅNGEN

Idag åkte jag in till tio och hämtade alla mina grejer. Städade ur
mina lådor i Grottan. Det känns lite sorgligt faktiskt.
Idag var det sista gången jag satte min fot på Broman. (förutom nästa
fredag på studenten då)
Aldrig någonsin mer ska jag gå i den där skolan. Jag kommer inte få
träffa Karro och Elina var eviga dag.
Nästa gång jag träffar klassen är det studenten. Sedan är det slut!
Otroligt sorgligt, fast ändå så otroligt skönt!!

I sommar lär jag sitta och döa som alla andra sommrar. Fy fan! Jag är
99,9% säker på att jag inte får nå sommarjobb.. Visst, skitskönt att vara
ledig hela sommarn. Men då blir det svårare att få nå jobb till hösten ist.
Och det är inte pengarna jag är mest deppad över.. Jag klarar mig.
Men jag känner mig så jävla dålig!! Jag kunde ha försökt mer! jag hade kunnat
fråga efter jobb på fler ställen. Jag känner mig så liten och fjantig och så
skyldig på nå vis.. Ansvarslös känns det som att alla tycker om mig. Näe,
det här känns inge bra.. Jag skiter i om jag får pisslön, bara jag får ett jobb.
Men överallt ska man ju helst ha erfarenhet. Ja, men va fan!? Man måste väl
börja nånstans för att den där jävla erfarenheten?!?!
Näe fy fan, jag är så besviken på mig själv. Att jag jämt tänker att det löser sig,
nånstans får jag väl jobb. Jävla dumhuvve..

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tänkte nog lite som dig. Att jag inte bryr mig så mycket om lönen, vill mest ha in en fot och papper (och gott rykte) på att jag jobbat inom vården och det. Lättare att få jobb och lite erfarenhet har aldrig skadat!

Men du hittar nog ett jobb snart! Ligg i som bara den och visa vad du vill och hur långt du kan nå :) Tänk positivt, du är inget dumhuvve! :)

2009-06-05 @ 13:25:24
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: karoline

sv: ja det är så jäkla typsikt! just nu funderar jag på att åka till min kusin i london och försöka få ett jobb där i sommar, men jag är så jäkla dålig på engelska så jag vet inte om jag törs! haha

2009-06-05 @ 14:04:10
URL: http://karoliner.devote.se
Postat av: Nathalie

Sara: Ja, precis.. Nu när man levt på 1000 kr i månaden så är lönen inte så viktig :P

Ja, man får väl hoppas. Skriva in sig på arbetsförmedlingen och hålla tummarna =)



Karoline: Men gud va härligt! :D Engelskan blir nog bättre när man är runt omkring folk som pratar engelska tror jag =)

2009-06-05 @ 14:42:07
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0