ÄNTLIGEN FREDAG

God morgon. Nej, det är ingen god morgon idag. Har vaknat i natt
av täppt näsa. Blä. I morse vaknade jag till samma.. Nu har jag fullt
med slem i halsen (mysigt, jag vet) och det spelar ingen roll hur mycket
jag sitter och hostar och harklar mig, det försvinner inte. Åhh!

Jag ska iaf. äta en riktig frukost idag. Fil m. havrefras och jordgubbar, sen
ska jag ta mig en kopp te (halsen börjar göra lite ont igen) Ett glas
C-vitamin ska jag ta också =)
Aja, det kanske inte var nån bamsefrukost, men för mig är det det. Jag
brukar oftast inte äta nån frukost alls.

Hoppas Andreas är hemma idag också! Fan va skönt. Tror han var hemma
med sjukt barn i onsdags. Hoppas ungen fortfarande är sjuk! haha =)
Har för mig att vi inte har nån svenska heller?! Isf. slutar vi efter matten :P
Alltså klockan nio. Hade jag vetat säkert att Andreas skulle vara hemma idag
så hade jag inte åkt in. Bara skickat ett mail till Iwan att jag jobbar hemma,
hon brukar vara förstående =)

Men jag har lite saker jag måste göra. 2 uppgifter till Arbetsmiljö och säkerthet,
som skulle vara inlämnad för år och dar sedan.
Sen den där jävla skiten i samhällen som vi måsta göra om. Men jag tror jag
vet vad jag ska göra iaf =)
Sen det värsta, komma på vad jag ska prata om på muntliga delen i nationella
i svenska. Det är inte lätt ska jag lova er. Vi har fått ett ämne det ska handla om,
sedan under det ämnet finns det ett antal kategorier vi får välja mellan, under dom
kategorierna finns det olika alternativ på saker vi kan prata om. Tycker vi inte om
dom alternativen kan vi välja ett eget, men det måste fortfarande passa in under
den kategori vi valt. Låter det lätt? Nej.. Inte nog med det. Vi måste ha en bild och
en text som hör ihop med det vi pratar om. och antingen bilden eller texten måste
tas från ett häfte vi fått.
Usch... Men jag tror jag vet vad jag ska prata om, men det är det att hitta en bild
och en text som hör ihop med det?!?! En bild, ja, det är väl ganska lätt, men en text??
Sen ska man prata i 5 minuter, det är jävligt länge att bara stå och prata egentligen.
Jag som sett fram emot muntliga och att få prata om nå kul, men nej. Skit!
Kan man inte få prata om det man vill ist? Något man kan nått om ??

På onsdag har vi hörförståelse och skriftliga, nationella i svenska. Hela dan. Klockan
nio ska vi vara i hörsalen, sedan håller det på till 14.?? vet inte hur länge men antingen
till två eller längre. 5 timmar alltså, kul.. :P Dock har vi 40 minuters lunch mitt i allt.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Therese

hur kan man längta till muntliga saker? det var det värsta jag visste, eller är fortfarande med!

2009-03-27 @ 08:23:24
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, men det var när jag trodde man kunde välja lite fritt :P

2009-03-27 @ 10:10:07
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

jamen ändå, spelar ingen roll vad man pratar om, uscha det är det värsta som finns ändå! :)

2009-03-27 @ 10:37:48
URL: http://theresesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0