RENT HUS

Igår var det Rent Hus. Fy fan. Det var det värsta jag sett! Skitsnuskigt
överallt. Han städade en gång per år, sa han.
Men dom kollade inga pälsänglar denna gång?! :P Det brukar dom ju
alltid göra.
Hans dotter ville inte ta med sina barn dit för det var så stökigt, en gång
hade dom hittat en död råtta under köksbordet. Mysigt!

Jämt när jag kollar på det där programet så blir jag sugen på att städa! =)
För ett tag sedan så skulle jag göra rent ugnen. Jag sprayade på såntdär
rengöringsmedel. Men det var ett helvete att få bort, och jag fick inte bort allt
heller. Så igår satt jag och hoppades på att hon skulle visa hur det var man
skulle göra. (hon visade nångång förut) och det var 1 del såpa och 3 delar
vatten. Spruta på det och häv på 100 grader i 20 minuter.
Så, det ska jag göra nästa gång jag städar! =)

Jag har även kommit på att jag inte kan dricka ur samma glas 2 gånger.
Om jag är törstig och tar vatten ställer jag sedan glaset så jag kan ta det
nästa gång jag är törstig. Men jag vet att jag aldrig kommer dricka ut det igen.
(förrens det är diskat)
Det känns som nån har smugit in och lagt något i där så jag blir drogad! haha =)
Jag tror det är för att i lågstadiet så sa dom till oss att inte dricka ur ett glas som
stått framme (jag tror inte dom menade hemma).

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0