BÅT

Igår hade Pär och Micke sjösatt Mickes båt. Och idag blir
det nog Pärans. "I helgen blir det båtåkning" På ett sätt ser jag
fram emot det. Eftersom det ska bli kanonväder och knappt blåsa
något. Men som alltid är jag nervös, VARFÖR?
Men det känns lite bättre nu iaf när vi har flytvästar och nu när han
har köpt en ny motor. (den andra var ju lite opålitlig :P) och med
den motorn är det en såndär grej som man ska sätta runt handen
så ramlar man av stannar båten :) Bra! =) Fast det är ju så att den
kommer gå lite fortare med den nya motorn =/
Det är bara när det är vågigt som jag inte tycker om att åka båt.



Nu har jag också blivit peppad av Pär att gå ut och gå. Jag behöver det,
jag behöver bli peppad. Annars gör jag det inte.
Han trodde jag blev sjuk hela tiden för att jag aldrig är ute, jag sitter jämt
inne. Och han tyckte inte jag skulle känna mig dum om jag gick..
och jag har kommit på! Jag kan ju den där rundan (som Tess och jag sprang
förut) ist. för att springa?! =)
Jag är ju så löjlig och tror att någon ska komma och kidnappa mig. Och om
jag då springer så är jag helt slut och kan inte springa ifrån han, hahaha :D
Men då kan jag den rundan ist. Där är det ju inte så mycket folk som ser
mig heller.
Vi kom även fram till, igår, att den rundan är längre än om man bara går runt Gnarp.
Så det är ju ett plus det med =)
Tänkte göra det idag, men jag vet inte?! Vill inte bli värre i halsen, men det kanske
är bra med frisk luft också!? =) Aja, vi får se!

Nu ska jag käka frukost, sedan ska jag åka ner till fjärn och prova klänningen.
Och (påminnelse till mig själv) kolla om det finns oljefärg och om den är riktig,
och vattenlöslig måste den också vara. (så jag kan måla klart min tavla hemma ist)
Jag måste också komma ihåg våran ugnsplåt. Jag bakade ju kärleksmums åt
mamma förut när hon hade så mycket att baka, och tog ner den i långpannan.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Therese

JA! vi kan väl hitta på ngt i helgen! vi kan ju ¨åka vattenskoter och ni båt! :)

2009-05-29 @ 11:48:44
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, jag hörde nått om Gran :D Fast jag vet inte om han skojade eller inte? :P

2009-05-29 @ 12:25:01
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

man ser inte bilden i det här inlägget btw..

2009-05-29 @ 21:07:14
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jag ser den iaf =)

2009-05-30 @ 08:59:40
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0