FY FAN

Läste just ett blogginlägg om ESC. Att det var onödigt att spendera
340 miljoner på det. Och jag kan inte hålla med mer! Jag sa precis
samma sak när jag hörde hur mycket pengar dom la ut.
Tänk va många fattiga barn man kan hjälpa med de pengarna?!
Helt jävla sjukt är vad det är!

Sen läste jag lite komentarer, några skrev såhär:
"Varför ska vi bry oss om fattiga barn i afrika, dom bryr sig ju inte om oss"
"Vem bryr sig om barnen i afrika?"
Jävla idioter!! Dom bryr sig inte om oss? Näe, men nu är det inte så att
vi svälter ihjäl, får ingen skolgång osv osv osv.
Vi tänker nog inte på hur bra vi egentligen har det. Tänk på vad massa
onödiga saker vi köper, och hur mycket pengar man skulle kunna samla in
om alla slutade köpa det där onödiga.
Jag säger inte att jag är en ängel men ni förstår väl vad jag menar?!

Jag kommer ihåg när man gick på lågstadiet och några var påväg att slänga
maten. Då nån sa "Tänk på de fattiga barnen i afrika.." Och vissa svarade
"vad ska jag göra då? skicka maten i ett brev?"
Nej, dom menade ju att du ska vara glad för att du kan äta dig mätt varje dag.

Jag har iaf. bestämt mig att jag ska ha minst ett fadderbarn när jag fått ett
ordentligt jobb! Man kan ju inte hjälpa alla men åtminstonde en..
Mamma har ju ett fadderbarn i Indien. Arokiaraj heter han. När man läser brev
från han och dom tackar för presenter eller pengar eller vad det nu är. Att
dom kan bli så glad för så lite.



Tänk på det

Kommentarer
Postat av: Mia

Same here! Minst två :)

2009-05-23 @ 07:35:26
URL: http://mialundholm.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, det är bra det =)

2009-05-23 @ 09:05:48
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Sara

..Samtidigt så skickar vi väääldigt mycket pengar och sånt till Afrika och liknande länder, MEN de kan inte hantera pengar! Det är inte pengar de behöver, det är hjälp de behöver! Morfar var ner till Afrika och de ville mer än gärna lära sig att hantera pengar och andra saker och ting, men de klarade inte av det, så fort de åkte därifrån så spårade allt ur. Så det är inte pengar det handlar om, utan hjälp! Hjälp jättelänge!

Tänka sig själv om man inte hade nånting och fick typ 3000:-, var ska man då börja? Vad ska man göra för de pengarna? Jag förstår hur de tänker egentligen, men det funkar inte att bara skänka pengar för det går mestadels till spillo!

Jag tycker jättesynd om dessa människor, men jag tycker att de är mer värd hjälp så de lär sig hur man överlever rätt, än pengar som de inte kan hantera. :)

2009-05-23 @ 09:14:09
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, det är nog sant det. Men det jag mest tänkte på var att hjälpa dom som är sjuka och fixa så att barnen får skolgång osv. Att folk åker dit och hjälper dom helt enkelt. Inte att man ger dom pengarna direkt i handen :P Utan att dom ska få hjälp med vad de behöver.. Så jag tror vi tycker samma sak. Bara jag som är dålig på att förklara vad jag menar. haha, sen var jag så arg på dom som skrivit "vem bryr sig om barnen i afrika" osv. :)

2009-05-23 @ 09:22:39
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Simone

Ja, men precis. Vi kan klara oss utan esc... Fan, ta de pengarna och skicka hjälp då! Fy faan. Och hörde du vad de mer hade gjort? Flera tusen hemlösa hundar (& katter?) hade "fösvunnit" från Moskvas gator... Hm? Slaktade -ja.

2009-05-23 @ 12:10:59
URL: http://simoned.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, precis. Eller så kan de nöja sig med de 80 miljoner dom får för att fixa själva tävlingen?!

VA? Vad hade dom slaktat dom för då? För Esc ??

2009-05-23 @ 13:21:29
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Sara

Det är förjävligt att de lägger så mycket pengar på egentligen bara skit! :P

2009-05-23 @ 14:10:24
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, det tycker jag med. Man kan nog göra det minst lika bra med mycket mycket mycket mindre pengar..

2009-05-23 @ 14:18:42
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0