JAG GÖR SOM JAG VILL!

Idag hade jag astråkigt, hade ingenting att göra förutom att tvätta och
det tar ju inte så lång tid :P
Men så ringer en nervös Mia och undrar om jag vill följa med henne och
ta vaccinet mot svinis. Javisst! :) Alltså jag tog det inte, bara hon! Och medans
jag satt där och väntade på att hon skulle bli klarstucken så pratar massa
tanter i väntrummet.
"Jag tycker det är en skyldighet att ta vaccinet! Så man inte smittar andra!"
Men håll din feta käft, kärring! Man har absolut ingen jävla skyldighet att ta det
där jävla vaccinet ifall man inte vill! Om inte jag vill spruta in något i min kropp som
jag inte tror är bra för mig så gör jag väl inte det?!
Sen tycker jag det är så jävla dumt att säga att man är skyldig att ta det för att inte
smitta andra. Blir man smittad så finns det inte så mycket man kan göra åt det. Det
blir som det blir.
Och om man då smittar någon annan så har ju denna människa valt
att inte vaccinera sig och vet då att det finns en risk att bli smittad.
Jag vet att jag kan bli smittad, men jag är absolut inte rädd för att få svininfluensan.
Ähh, det går inte att förklara vad jag menar men jag tycker bara det är dumt att säga
att man är skyldig att ta något bara för att inte smitta nån annan! Blir så jävla irriterad på
folk som säger att man måste vaccinera sig och att man har en skyldighet att vaccinera
sig. För det är inte första gången jag hör detta...
AJA!


Sedan åkte vi på ica och handlade lite. Jag handlade lite till middagen idag och så köpte
vi lite gotta och åkte hem hit och pratade lite skit! Alltid lika roligt! :)
Blir kanske en promenix i morron också om inte pinglan är allt för bakis! haha..

Näe, nu ska jag börja lite smått med maten!

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hon syftade väl kanske på dessa människor som VILL ta vaccinet men inte får, t.ex små bebisar och allergiker :)

Man är inte skyldig någon annan att ta vaccinet, det tycker inte jag heller! Men om man väljer att inte ta det så tycker jag att man är skyldig att hålla sig ifrån små barn eller åtminstone minska smittrisken så mycket som möjligt, för deras skull.

Blir en bebis (eller ett barn under 3) sjuk i svininfluensan så är risken stor att det går riktigt riktigt illa vad barnmorskorna har förklarat för mig. Därav mitt beslut att ta vaccinet :)

2009-11-25 @ 17:44:54
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: Therese

dom kanske menar så att man inte smittar andra som inte kan ta vaccinet själva, t.ex. småbebisar och ....... ehhh.... ja några andra som inte kan ta det p.g.a. nånting...(?) haha! men sånna som kan ta vaccinet och inte gör det får väl skylla sig själva om dom blir smittad, det är ju självklart!

2009-11-25 @ 18:10:13
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Sara och Therese: Ja, det förstår jag också. Skulle jag ha en liten bebis hemma skulle jag också vaccinera mig för dens skull. Men samtidigt tycker jag inte att JAG ska hålla mig ifrån annat folk bara för att jag valt att inte vaccinera mig. Jag menar, om jag går på stan tänker inte jag gå en omväg eller gå därifrån ifall det kommer massa barnvagnar :P Fast nu är jag ju inte sjuk heller, haha. Så jag tror inte det är någon fara! Men jag tycker inte jag är skyldig dom som inte vaccinerat sig något.

Och bebisar kan väl vaccinera sig?!?! Eller? tyckte jag läste att en vaccinerat sitt barn.

2009-11-26 @ 07:38:03
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Sara

Haha nej nej ;) Jag menade mer att man kanske inte ska sitta och "snusa" på en liten (ovaccinerad)nyföding. MEN det är självklart föräldrarna som bär det största ansvaret att se till så inte ens barn utsätts för smitta.



Och nu är jag vaccinerad, vilket innebär att våran bebis har antikroppar från mig mot svininfluensan när den kommer ut..

Så.. vaccinerad eller ej - man får hälsa och snusa på vår bebis :):)

Inget vaccinationsbeslut är fel, alla måste få göra precis som dom vill!

2009-11-26 @ 09:40:05
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Haha, det är ju bra! Så man får träffa det lilla livet! :D Men självklart så snusar inte jag på någon liten bebis även om jag bara är lite småförkyld. Onödigt att smitta en mini även fast det inte är någon allvarlig sjukdom! :)



Ja, precis. Man måste ju känna efter själv vad man vill. Och sedan tror jag inte att jag skulle bli så allvarligt sjuk ifall jag fick svininfluensan (dock kan man ju aldrig veta, men jag har en känsla av det :P)

2009-11-26 @ 10:23:06
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0