FRAM OCH TILLBAKA

I lördags bar det som sagt var av till Sundsvall med Pär och Pappa
för att kolla på bil. En Polo, den såg ju faktiskt fin ut, en aning rost
bara. Åsså var kopplingen lite trög.. Så vi skulle fundera lite och åkte
och kollade på två andra bilar (som kostade mycket mer än vad vi
tänk lägga på en bil) Men bara för att kolla liksom :)
En Opel astra kollade vi på, och jag blev KÄR! haha =) Men det var på
ett företag och han vägrade pruta, plus att den var fusklagad lite här
och där.
Så vi åkte hem tomhänta. Jag skulle kolla om det kommit ut något på
blocket innan vi bestämde oss om Polon. Och tur var väl det! :P
Först såg jag en Toyota corolla som inte gått långt (eller jo, bilen hade gått
långt, men motorn hade inte gått långt) för bra pris och så var den rätt ny =)
Den var i Timrå, så jag ringde till Pappa direkt! haha =)
Kollade lite mer och hittade en opel astra (en sån som vi var och kollade på
som jag vart kär i :P) för samma pris som toyotan och den var också i timrå.
Så Pappa bjöd först på pizza sedan åkte vi iväg ännu en gång :) Kollade på
astran först och den såg mycket bättre ut än den vi såg på företaget! Plus att
den var mycket billigare!! :D Det var väl nått som skulle bytas, men I love it! =)
Så vi slog till!

I love it! Jag är såå nöjd :) Så nöjd som man kan bli!
Dock är det nått så att batteriet inte laddar som det ska. Fast lampan har inte lyst
sen vi provkörde den i Timrå?! Inte på vägen hem ens?! Så jag testar att ta den in
till Birsta idag. Får väl se om jag tar mig fram eller blir stående på E4, haha =)
Men Päran skickade med startkablar och ett bilbatteri ifall den skulle stanna, så då
får jag väl starta den på det viset =) Så det ska nog gå bra, Pärlan vettu ;)

Kommentarer
Postat av: Pappa

Ingen bild på den?

2009-10-12 @ 11:18:16
Postat av: Nathalie

Näe, har inte knäppt nån än =)

2009-10-12 @ 20:04:08
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Simone

Ooo! Så då blir det en suprise imorgon när du kommer då ;D Haha =)

2009-10-12 @ 21:27:48
URL: http://simoned.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hahaha, precis ;P

2009-10-13 @ 05:32:58
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0