NÖJD =)

Idag kom mamma och hämtade mig sedan åkte vi vidare till
Hudik. När jag satte mig i bilen hade jag en känsla av att jag
glömt något?! Men jag hade pappret till ams och bilden på håret
med mig. Så vad har jag glömt?
Ungefär i Jättendal kom jag på det; Jag har glömt att föra över
pengar från sparkontot till mitt "vanliga" konto! Faaan!
Men som tur var så kunde mamma lägga ut pengar åt mig =)

Ja, jag visade iaf. kortet och hon sa att det nog inte gick att få den
färgen, eftersom jag har intensivtonat och färgat håret innan. Så hon
rådfrågade en annan tjej där och hon sa samma sak.
"Men kan du inte tänka dig slingor då?"
Neeeeeej, var det enda jag tänkte, jag vill inte ha slingor så det verkligen
syns att jag färgat håret. Men då sa jag det; att jag vill att det ska se
naturligt ut. Och hon sa att man kan göra väldigt tunna och många slingor.
Och det gjorde hon =)
Det hade inte gått att få den färgen nu ändå, för då hade det blivit orange! :P
Och det vill jag inte ha, plus att det skulle bli en helt annan färg på utväxten
som inte är färgat och på resten av håret som är färgat. Det går inte att bli
ljus från så mörk så fort :P

Och jag måste då säga det, att det gick tusen gånger fortare än i harmånger,
att göra slingorna. Det kändes så iaf =) Kanske var för att hon var väldans
trevlig och glad också =)

Efter att hon sköljt ur färgen och jag sätter mig i stolen igen tänkte jag bara
"Jaha, vart det inte ens nån skillnad???" Och jag kännde mig jättebesviken!
Men sedan när hon började torka håret så blev det ljusare och ljusare!! :D BRA!

Sedan när hon skulle göra sneluggen så använde hon en kniv ist. för sax. Och
när hon började "skära" så känndes det lite, haha! Det känndes som så mycket
hår försvann, men det blev sååå bra! =) Jag är jättenöjd med luggen och hon
förstog hur jag ville ha den!!

Jag blev iaf. jättenöjd, även fast det inte blev en sån jätteförändring. Lite ljusare
vart det ju iaf. Jag tycker faktiskt färgen blev bra, för hade det blivit så ljust som
på bilden kanske jag hade blivit väldigt chockad! :P Bra att vänja sig vid denna
färg nu, så kanske det blir ännu ljusare sedan. För "längst ner" i håret närmare
topparna så är det fortfarande ganska mörkt.

Sen måste jag säga att jag tycker håret är lite ljusare i verkligheten än vad bilderna
i det tidigare inlägget =)

Men allt som allt är jag jättenöjd och jag kommer absolut besöka henne igen! =)

Kommentarer
Postat av: Therese

ja det ser lite ljusare ut längst upp vilket jag tkr var det finaste oxå, hoppas hela håret blir den färgen sen :P



ja det lönar sig att gå till en riktig frisör :)

Har du aldrig klippt håret med kniv förut???

2009-09-14 @ 19:02:22
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

du förresten nu kan vi knäppa kort med "indie-tema" :) jag hade tänkt mig lite ljusare hår till det! ;D

2009-09-14 @ 19:04:37
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

näe, det har jag aldrig gjort. Tror inte dom använder det i harmånger, haha =)

2009-09-14 @ 20:03:23
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0