GE MIG ETT JOBB FÖR I HELVETE

Fy fan vilken jävla krångel det kan bli med alla dessa papper.
Åhh, har suttit och varit så jävla irriterad så jag visste inte vart jag
skulle ta vägen.

Jag skickade ju ett mail till min handledare eftersom jag inte fått nå
pengar och hörde om hon fått mitt papper. Det hade hon inte. NÄHE?
Då höll jag på få nå fel. Tänkte att då måste jag in till stan igen och att
det kommer ta 2 veckor till innan jag får nå pengar!

Sen verkade hon helt förvånad att jag skickat det till henne. Men jag har
kvar alla mail och det var så hon sa att jag skulle göra?!? Så jag blev jävligt
förvirrad där ett tag.. Så less på alla papper hit och dit och gör så och så.
Iaf. så sa hon att jag skulle ringa till försäkringskassan och höra ifall det kommit
dit. Hon trodde att det kanske blivit vidarebefodrat dit. Så jag ringde, massa jävla
alternativ blablabl tryck 1 blablabla tryck 2 osv osv.
Tillslut hamnade jag i . Och fick prata med nån, och hon sa på engång att pappret
kommit fram och att jag får mina pengar i morron. Så enkelt var det!
Så nu är jag lättad! :)

Men fortfarande förvirrad hur jag ska fylla i nästa papper. För februari. Eftersom jag
hade praktik en vecka då också och var hemma resten av månaden (får ju pengar
när man är hemma och söker jobb med :P) Men jag får inget vettigt svar tycker jag.
Eller så är det jag som är helt knäpp och inte fattar nånting?

Så jäkla less! Plus att jag kanske inte får ha praktik där jag tänkte fråga. Eftersom det
är "privat". Pratade med yrkesvägledaren igår och då skulle dom ha möte och prata om
det ifall man fick ha eller inte.
Jag fattar fan inte vad problemet är?? Om jag nu har möjliheten att få praktik där, kan jag
inte få det då?? Näe, nått jävla krångel ska det alltid vara. Tycker det är så löjligt!
Vad spelar det för roll ifall det är privat? Gör det svårare bara, gör det!
Nu vill jag bara ha ett jobb! Och nu när det ändå känndes bra att jag kanske skulle få
praktik där och det såg kul ut så ska dom komma och förstöra..
Ska iaf. träffa henne på måndag så får väl höra då då.. Hon pratade även om nå studier,
typ som att vi skulle prata om det. Men jag vill inte plugga vidare.. Inte nu iaf! Jag vet ju
inte ens vad jag vil bli, så hur ska jag kunna plugga vidare nu?

Det är inte lätt att vara arbetslös i dagens läge..

Kommentarer
Postat av: Simone

Men vad knäppt? När jag hade mina två sista praktikveckor, sen hemma två veckor, så skickade jag papperen till arbetsförm. och det gick bra, knepiga dom där..

2010-02-25 @ 18:41:14
URL: http://simoned.blogg.se/
Postat av: Therese

jag hade ju praktik på knapps, det är ju privat. fast dom kanske har ändrat massa grejjer när det gäller praktik nu! men ska man inte typ skriva i att man har haft praktik med nån bokstav typ p och sen arbetslös på resten av dagarna, typ A??

2010-02-25 @ 21:04:48
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Simone: Ja, jag vet. Har ju kvar mailet också där hon skrev att jag skulle skicka det pappret Dom skrivit på till henne? Men det har löst sig iaf :)



Therese: Ja, men det vart ett missförstånd. Tanten jag pratade med menade att jag inte fick ha praktik på ett privat ställe genom KOMUNEN. (varför jag nu skulle vilja det, när jag haft genom AF hela tiden??) Men genom AF får man ha praktik på privata ställen :)

Jag vet inte hur man gör med det där pappret faktiskt, men hon sa att Gina inte behövde skriva under det för februari, utan hon skrev på för hela perioden. Så ja.. det löste sig det med :)

2010-02-26 @ 07:57:44
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0