SJUKA LAGAR

Såg på reklamen på tv att en tant blivit överfallen av en man som
slog henne. Då såg en annan man detta och gick imellan och slog då
mannen som slog tanten.. Det slutade med att han fick fängelse (eller
hörde jag fel?! Aja, nått straff iaf! :P) för det.. Bara för att han försökte
hjälpa tanten?!
Är inte det sjukt?
Det tycker jag! Så jag och Päran började prata lite om det igår och då berättade
han lite för mig :P
Att om jag åker hem till er och t.ex. halkar så jag bryter benet eller nått så kan
jag stämma er. För det var hos er jag gjorde illa mig.

Eller om en inbrottstjuv bryter sig in hos er så får ni inte försvara er, för då kan
han stämma er. DET tycker jag är mest sjukt!

"Men om jag är ute och går och en man kommer och slår ner mig, får inte jag slå
till han då så jag kan springa iväg?" Undrade jag.
Nej, fick jag till svar.. "Men självförsvar!!!" "Det finns inget som heter självförsvar
längre."
DET tycker jag också är jävligt sjukt! Ifall jag försvarar mig själv när något slår mig,
då kan denna person stämma mig. Dock var det inte så ofta det hände.
Men vad fan ska man göra då? Ligga där och bara ta emot alla slag? Eller?

Vad är det för sjuk människa som kommit på detta? Det är väl en sak ifall man isf.
råkar döda personen som överfaller en. Men ett slag eller två måste man ju fan få
göra? Om inte mer!! Ähh, jag blir inte klok på detta.. Sjukt!


Idag har Therese och jag tagit en promenix! :) Karlarna åkte ju iväg till Hassela med
skotrarna så då passade vi på, i det fina vädret! =) Dock var det inte den varmaste dagen
idag! :P Sen hem till hon och njuta av varm oboy och ostmackor! =)
Lite mario blev det också, och det är så kul att spela med Therese! haha! Dör hon eller om
vi inte klarar en boss så skriker hon rakt ut, haha. Och samma visa ifall vi klarar en boss, fast
ett glädetjut! haha! :)
Kollade även in deras nya soffa och jag blev då allt lite avis! ;) Den var stor, fin och skön! :)

Näe.. nu ska jag höra ifall karln min ska äta i hassela eller inte. Annars vet ni väl vad min
middag kommer bestå av?! ;) Mackor! :P Eller tacos.. Har lite kvar sen igår :)

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: stina

http://hem.passagen.se/webbsmurfen/nodvarn.htm

2010-02-13 @ 18:21:59
URL: http://minisol-stina.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0