MID SWEDEN NAT'S HELGEN

Ja, det började redan i torsdags för min del i år :) Satt i inträde med
Pappa en par timmar. Men då var det kallt så fy! Jag satt med kofta
och en tjocktröja över det :P

Sedan på fredag satt jag och Therese och startade tipsrundan. Och det
var rena motsatsen till torsdan! Varmt så in i norden, och inget parasoll
eller nå. Vi fick byta plats lite då och då, så en satt med solen i ryggen och
den andra med solen i ansiktet. Annars hade vi väl bränt sönder oss.
Fast det gjorde man ju lite ändå :P
I slutet blev man så trött av att sitta där. Solen stekte och man blev helt
konstig! haha. Så då fick nån komma och byta av oss..

Då åkte vi ner till sörfjärn där grabbarna var och glassade på flotten :)
Åkte en sväng med vattenskotern med Pär också. Fan, jag flyger som en
vante på den där! haha, skulle vilja se mig själv. Men det är kul också även
fast det är lite läskigt i början ;)

Åkte upp och gjorde oss i ordning. Jag var stressad som ett as. För vi skulle grilla
och jag skulle duscha, göra mig i ordning, göra i ordning köttet och fixa håret på mia.
Och när jag började med köttet så hade vi ju ingen marinad eller nått! Och när jag
öppnar badrumsskåpet ramlar allt ut och går sönder! AAhhhh!!! haha :) Men det blev
bra tillslut!
Skulle ta det lugnt den kvällen eftersom vi skulle flyga dan efter, men det blir ju aldrig
som man tänkt ;)

Så kom vi till flygturen.. haha. På vägen dit säger Therese att hon tagit med en påse
utifall nån av oss skulle bli dålig. Det hade inte ens jag tänkt på att jag kunde bli?! :P
Kom dit och ser världens minsta och skruttiga plan! haha :) Så då blev man ju ännu
mer nervös.. Men det gick bra, ända tills vi kom till Gnarp och han gör världens tvärsväng
och åker så några varv!
"Känndes det otäckt?" "JAAA, lite!" haha :D Kändes som att åka karusell och jag HATAR
att åka karusell :P Sen att det var varmare än i en bastu där i gjorde ju inte saken bättre.
Har aldrig svettats så mycket som jag gjorde då. Svetten bara rann på mig, och då menar
jag verkligen att den rann. Känndes som jag grinade ett tag, men nej det var bara svett! haha.
Ingen luft överhuvudtaget och solen låg på och STEKTE som aldrig förr. Ett tag var jag
påväg att svimma, händerna domnade bort på mig.. och jag började må illa som fan!
Tänkte att jag skulle dricka lite vatten som Therese hade tagit med sig. Så jag sa till henne,
men hon hörde ingenting! haha. Så tillslut var det lika bra att ta påsen. Och visst la jag en
pizza där uppe i luften! Tur att hon tog med sig en påse! Piloten brukade ha påsar med sig,
men dom hade gått åt sa han.
Så jag var nog inte ensam om att spy iaf! haha, men lite pinsamt var det ju ändå ;)
Men häftigt var det ändå! Iaf. på vägen till Gnarp. Trodde man skulle bli jävligt höjdrädd
men det blev inte jag iaf :)
Men jag sätter mig aldrig i ett sånt litet jädra plan igen :P Iaf. inte ifall jag är bakis och
det är stekande sol ute :P haha :)

Sen ville jag bara hem och ta en dusch! Kännde mig inte så fräsch om jag säger så :P
Så Therese släppte av mig på campingen så jag kunde hämta min bil och FY FAN! När
man klev ur bilen var det som att kliva in i en bil som stått i solen flera timmar! Var ju AC
i bilen och KOKHETT ute :P
Gick runt lite och knäppte kort med Therese en sväng, medans det inte kom så mycket folk
i inträde. Och fy fan för att vakna upp i husvagnarna där! haha.

På kvällen så höll man ju på svettas ihjäl med! Typ sju halv åtta åkte vi iväg för att grilla
och då var det kokhett ute fortfarande. Fy tusan! Men jag klagar inte, så härligt ju! När man
kan vara ute på kvällen/natten utan att frysa ihjäl! :)

Och en påminnelse till mig själv. Köp alltid icas potatissallad hädanefter! Mycket mycket
godare! MUMS! Jag var så less på grillat igår och ville hellre köpa korv m. bröd! :P Men
då sa Pär åt mig att köpa en annan potatissallad, för han var också jävligt less på det vi
alltid äter. Och skillnad blev det, såå gött! :)

Blev rätt lugn kväll för mig då också, nästan lugnare än på fredagen!? :P Drack inte nånting
inne på området. Lisa och jag funderade på om vi skulle köpa öl eller godis. Och det blev
godis :) Mycket bättre :D Och sedan blev det lite dans på det. KUL! Träffade ju även på
Sandra som jag inte träffat sen balen! :D Så det var kul det med!
Päran och jag gick på pizzan och åt sedan gick vi hem och sov.

Igår mådde jag faktiskt inte dåligt alls!? Skööönt! Åkte på ica sedan och köpte lite mat
och kokade ihop en kycklinggryta som blev gudomligt god! Älskar kyckling! :)
Kollade på recept men inget föll mig i smaken så jag gjorde min egna gryta och den
blev ju som sagt bra :) Ger mig själv en liten klapp på axeln för den faktiskt ;P
Sparade en liten matdosa åt mig också när det blev kvar efter att päran gjort matdosa åt
sig. Så det blir nog det till "lunch" senare :)

Näee, nu jädrans har ni något att läsa, orkar inte lägga upp nå bilder. Får se om det kommer
sedan om jag har några :)

HEJ!

Kommentarer
Postat av: Therese

men du kan ju inte sluta att lägga upp bilder!! mkt roligare med bilder ju!! :)

2010-07-05 @ 14:25:55
URL: http://theresesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0