SÅÅÅ GOTT!

Idag provade jag på ett nytt recept :) Söndagsgryta med fläskfilé
heter den iaf. Och fy satan vad god den blev! :)
Ni måste bara prova den, den var himmelsk god, Mmmmmmm!! :)
Sen att den är jättelätt att laga är ju bara ett plus :)

Detta är till 6-8 personer. Så jag halverade receptet :)

  • 800 g fläskfile
  • 2 msk smör
  • 3 msk vetemjöl
  • 3 dl köttbuljong (jag vet inte om dom menar flytande buljong? Det
    hittade då inte jag så jag tog en vanlij buljongtärning och blandade ut i
    1,5 dl vatten. Eller ja, 3 dl blir det ju ifall ni gör för 6-8 pers)
  • 1 purjolök
  • 1 röd paprika
  • 1 grön paprika
  • 4 msk fransk senap
  • 0,5 tsk curry
  • 2 krm dragon
  • 1/2 tsk salt
  • 2 krm svartpeppar
  • 2 dl grädde
  • 2 dl crème fraiche
  • Skär fläskfilén i skivor. (jag skärde i "tärningar") Bryn i omgångar i smöret.
    Lägg i en gryta. Rör i mjöl och buljong. Skölj och strimla purjolök samt paprikor.
    Blanda allt utom crème fraiche och låt sjuda 10 min. Tillsätt créme fraiche och koka upp.

    Ni ser! Så enkelt att göra :) Ni kommer inte ångra er ifall ni provar den!

    Jag åt ris till och det var myyycket gott, älskar ris!! Men gillar ni inte ris, som min kära
    Sambo, så går det minst lika bra med potatis. ;)


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0