WEHOO!

Igår var det dags att åka till Hassela igen :) Vi åkte halv nio för att vara
där tidigt. Men inte kunde väl jag somna om efter att Pär åkt på jobbet så
jag kollade lite på teven innan jag klev upp. Men eftersom jag vaknade klockan
5 så blev jag klar tidigt. Redan halv åtta satt jag och väntade och väntade på
att klockan skulle bli halv nio :)
Men så åkte jag iväg och hämtade upp tjejerna ;)
Jag var nervööös! Haha. Trodde det skulle vara asmycket folk där, eftersom det
är sportlov, men det var inte så farligt faktiskt. Inte när vi kom dit iaf. Men efter
vi fikat var det en rätt lång till liften.. men rätt lugnt ändå tycker jag :)

Åkte första åket i den "lilla" backen.. Inte barnbacken men efter den eller vad man
ska säga :P Den som jag alltid ramlade i sist jag åkte. Jag trodde att det skulle gå
åt skogen denna gång och att jag skulle ramla hela tiden. Men jag klarade mig ner
utan en vurpa på första åket :D haha, då blev jag glad. Åsså tog vi större backar
efter det :) Kul! Dock blev det ju några vurpor såklart! Några med flit och andra inte ;)
haha. Ibland la jag mig ner när det började gå för fort, men blev irriterad på mig själv
på en gång att jag inte ens försökte!! :P haha. Men men, det var riktigt kul faktiskt!
Och vi åkte alla backar utom en tror jag :) Det trodde jag inte! Jag trodde jag skulle
hålla mig till den "lilla" backen hela dagen. Så det var kul! :)

Dock lurade Therese med mig på mördarbackar! haha.
- Ska vi åka här?
- Är det brant där då?
- Näe, det beror på var man åker..
Åsså kommer vi fram och backen heter "Störtloppsbacken" haha. Efter första vurpan
i den backen gav jag upp och hasade mig ner på rumpan! haha :)
Men jag är ändå glad att hon "lurade" (lurade gjorde hon väl inte, men ja.. ni förstår?!?)
mig dit. Annars hade jag nog aldrig åkt dom :)

Jag blev lika glad varje gång jag kom ner för en backe utan att ramla! haha. Dock
skakade jag efter jag kom ner efter några backar! För dom var så brant och jag var
rädd att jag skulle ramla! hahaha :D

Men i slutet så började det blinka framför ögonen på mig. "NEEEEEEEEEJ!!" tänkte jag.
Migrän.. suck!! Fan då! Har inte haft det på flera år och trodde inte det skulle komma
tillbaka. Men det var väl för att jag åt så dåligt. Åt inte jättemycket till frukost. Och sedan
när vi fikade så åt jag inte heller mycket. Ångrar mig att jag inte åt dom är mackorna jag
hade med mig. Då hade det kanske blivit bättre.. Men men.
Therese och Simone var nöjd då ändå, så vi åkte hem :) Jag hade velat åka mycket mer!! :)
Var riktigt roligt!
Har ni aldrig haft migrän ska ni vara jävlig glad! När jag åkte hem efter att ha skjutsat hem
Therese känndes det som jag skulle spy när som helst. Och huvudet känndes som det skulle
sprängas!! Trodde inte jag skulle klara av att bära in alla saker utan att spy heller..
Men jag kom in iaf och la mig i sängen och försökte sova, läs försökte! Med den huvudvärken
är det inte lätt att slappna av. Trodde jag skulle börja grina. Näe fy tusan! och inte hjälper
alvedon eller nått sånt heller, så det är bara att bita ihop! Fy!
Aja..

Tror jag var mindre rädd denna gång, för farten. och det var därför det gick bättre än
sist :) Dock blev det ju "Långben på hal is" nångång när man tappade balansen lite :D haha.
Dock ramlade jag myyyycket mindre än vad jag förväntat mig!
Men det var kuul! :) Simone och jag krockade tillochmed en gång också! hahaha.
Men det skyller jag på Snowboardåkarna som satt och tog upp halva backen!! ;)

Har heller inte lika mycket träningsvärk idag som sist. Bara lite i vaderna :) Och ryggen känns
lite stel. Men det tror jag är för att det blåste in kallt där hela tiden.. Och blåste gjorde
det verkligen. Högst upp på backarna känndes det som man höll på blåsa bort nästan! :P
Fast det var skönt också, för jag blev så svettig!! :P

Men allt som allt var det en jävligt rolig dag och jag vill åka mera mera mera!! :) så
det får vi göra om nått tag! :)

Kommentarer
Postat av: Simone

Hahaha, ja det var riktigt roligt =D

Haha, jaa, "vi har kameran framme, haha" Öö, va?

2010-03-11 @ 09:58:17
URL: http://simoned.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Haha, ja. Dom kanske höll på filma/knäppa kort på dom som hoppade?! Åsså kom vi med på ett hörn! hahaha ;D

2010-03-11 @ 10:19:23
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Mia

sv: Jag är hemma nu :) Men ska åka till Hudik för att jobba i helgen :P Men till veckan är jag här igen! :) Då ska vi ses!

2010-03-11 @ 17:38:12
URL: http://mialundholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0