SE UPP!

Idag har jag varit hos Therese och bakat lussekatter :) Gött! Och igår gjorde vi
ett pepparkakshus,
Therese pepparkakshus. Tror inte jag kommer göra nått i år heller faktiskt.
Man blir nöjd av att göra ett (även fast Therese gjorde allt jobb nästan :P haha)
Sen har jag ingenstans att ha det heller tycker jag. Blir så fullt på bordet.
Aja! Therese hus blev fint iaf :) Juligt!

Senare idag var jag ner till fjärn och hälsade på lite (städade lite :P). Tog med
min H2O-mopp. Alla borde ha en sån i sitt hem! Man kanske inte tar fram den
varje gång man städar, eller golven då men inte det andra, men när man storstädar
är den perfekt. Ja, man kan väl ta fram den varje gång man städar också, den är ju
inte bökig eller så tycker jag. Men man blir ju fast! haha :) När man ser smutsen nästan
"smälta" bort vill man ju bara hitta mer och mer ställen att städa på! :P

Ja, sen skulle jag fara hem och för FÖRSTA gången någonsin sen jag fick körkort
körde jag i diket! :P Fick en miniminisladd i kurvan vid bron nere i fjärn, men tänkte
inte så mycket på det, körde väl lite fort tänkte jag. Trodde inte det skulle vara halt
eftersom det var bar mark. Men det var ju inte barmark överallt, lite isigt på vissa
ställen och is + regn är ju ingen bra kombo! Jag börjar få sladd där momma körde i
diket ungefär (Ja, nu förväntar jag mig att alla vet vart det är ! haha, men typ efter
Jannis kurva nånstans).
Tvärs över vägen var hela bilen, fram och tillbaka. Men tänkte att det här går bra!
Så häver jag den sladden men jag var beredd på att sladda en "sväng" till så jag vrider
ratten och det gör ju att jag får en ännu större sladd! haha! Far över heeela vägen
och jag blir väl nervo och svänger för mycket och hela bilen snurrar runt och jag hamnar
i diket! haha. Kunde inte låta bli att skratta när jag väl stannat!
Trodde att jag skulle sitta fast men jag kom upp utan hjälp. Tur i oturen att jag fick sladd
där, där det inte är nått i diket, som stenar eller nått träd nära eller så.. Blev inte en repa
på bilen som tur var!! Men som sagt, tur att det var där för sen körde jag typ 40 och fick
liiite sladd i kurvorna efter, där hade det nog inte varit så roligt att få den sladden jag fick
på raksträckan :P Kan ju tänka mig att jag hade fått en jääävla sladd där i kurvorna om
jag hade kört lika fort som jag körde på raksträckan :P
Men hahahahha, kan inte sluta skratta åt mig själv! Medans jag sladdade runt satt jag
"Oj!!! ojojoj!!! OOOJJJJ!! SHIIIIIIIIIIT!!" haha :)

Typ såhär kände jag mig:


Kommentarer
Postat av: Therese

jag kommer inte våga åka med dig i vinter!

2011-12-03 @ 21:02:04
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Mäh.. Jag kör inte fort på vintern. Trodde ju det var bar mark nu annars hade jag ju tagit det lugnt?! Har väl aldrig kört i diket förut? Aldrig ens varit påväg att köra i diket..

2011-12-03 @ 21:40:50
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0