SATANS JÄVLA SKIT!

Idag var jag som sagt till frissan (det har inget att göra med
rubriken. Bara så ni vet :P).
Och imorse var det ju inte det bästa vädret. När jag klev upp
toksnöade det. Jag åt frukost och satt vid datorn en stund.
Sen när jag kollade ut snöade det knappt nått längre. BRA!
tänkte jag. Men det började ju igen tills jag skulle åka.
Ja, iaf. så borstade jag av snön från bilen, och tänkte "ska jag
borsta av taket också?" "Näe, det ramlar väl av när jag åker.
Mm, det gjorde det. Både bakåt och framåt.
Och jag har väl berättat om dom satans vindrutetorkarna?
Att dom är cp och det går inte att ha på intervall för då stannar
dom mitt i. Det går bara att ha på så att dom går hela tiden,
och då måste man tajma(?) när man stänger av annars stannar
dom också mitt i.
Aja.. När jag precis var till att svänga in på parkeringen, skulle
bara bromsa in lite vid järnvägen, då kommer all snö från taket
ner på framrutan. Tösnö!! Och jag slår på vindrutetorkarna eftersom
det blir helt svart!! Ja, då blir dom ju ÄNNU mer cp så nu är dom
helt ojämn. Går inte att använda för då fastnar dom i varann.
Ena står rakt upp och den andra ligger ner.. ÅÅÅHHHHHH!!!!!!!
SÅ JÄVLA LESS på bilar!
Måste fixa det där nu! Får åka på Selins och se om det ens går
att göra nått åt?!?! Jag har ingen aning.. Jag kan då inte åka med
den bilen nu iaf. Inte om det regnar eller snöar iaf. Då blir det inte
så kul att vara utan torkare..

Aja, fixar det sen tänkte jag för klockan var 5 i och jag skulle vara
där prick! Påvägen dit var jag fortfarande osäker på vilken färg det
skulle bli. Så jag frågade vad hon tyckte "Du skulle ju passa bra i mörkt"
"jaa... hmm.. jag veeeet inte!" haha. Slutade med att vi skulle göra
samma som förut. (ljusa slingor, en annan färg också i slingor och
resten i en annan färg :P) Hon gick iväg och skulle blanda till färgen
och jag blir mer och mer osäker och kollar till vänster om mig där det
bilder på tjejer och "hår" som hänger i olika färger. "Nej nej, vad ska
jag göra. Mörkt/ljust/mörkt/ljust TÄNK SNABBT!!" haha.
Sen kom hon fast hade inte hunnit blanda nån färg än. Så jag sa att
jag var lite osäker och att jag blev sugen på mörkt! :P Men det blev
nästan som sist ändå. Dock mörkare än jag hade innan :)
La i blonda och kopparfärgade (dock tycker inte jag dom är så överdrivet
kopparfärgad. Men färgen hette koppar. Samma färg som sist.) slingor
sedan la vi (hon) en nyans mörkare färg än sist i resten av håret. Och jag är
faktiskt nöjd. Syns inte sån stor skillnad men MYCKET fräschare än innan!
Och en aning mörkare :) Tror inte ni skulle se nån skillnad ifall jag inte sagt
att jag skulle till frissan.


Ett försök att få med hårfärgen. Men tycker det är så svårt. Ser lite
annorlunda ut i verkligheten :) Den är liksom varmare i verkligheten.
Tycker jag :)

Aja.. När jag ska betala så funkar det inte med kort. Det hade hon
redan förvarnat mig om när jag kom dit. Så jag skulle gå och ta ut
pengar. Stoppar in kortet "Tag kort. Kort ur funktion." JAHA ? Tänkte
att jag provar väl på en annan automat och då funkade det hur bra som
helst. Men satan vad jobbigt det är att gå när det är snö ÖVERALLT!
Man bara glider och sjunker ner överallt. MAH!

Trött och svettig gick jag tillbaka till bilfanskapet. Provade att "rätta till"
torkarna men NEJ! Funkar INTE!! Så otroligt less och på sånt dåligt humör
att jag var tvungen att böla en skvätt i bilen påväg hem! Jag var så
frustrerad och irriterad så jag vet inte vad. Försökte få tag på Mia så jag
får prata av mig med henne, hon får en alltid på bra humör :) Men inget
svar. Böla lite till. Sen äntligen hemma. Min parkering är inte skottad.
AS! Less som jag vet inte vad går jag in och känner för att lägga mig
och sova. Sätter mig vid datorn ett tag och börjar efter ett tag gapskratta
åt mig själv som satt och grinade för att torkarna är sönder! hahaha :D
Alltså jag var inte ledsen, bara frustrerad, less och irriterad. Ni vet när
man har en sån dag då man bara känner för att grina även fast man inte
har något att grina över?! :P haha
Ringer till Mia en sista gång och då svarar hon :) Och som alltid blev
humöret bättre. Dock känner jag för att äta bara onyttiga saker idag!
Då blir humöret lite bättre iaf :P

Men men. För övrigt är jag avis på Päran och grabbarna som är i Hassela
idag och åker. Jag vill också! :) Men det får bli nån annan gång ist. Är bra
trött nu med. Så ska nog ta nått att äta och sedan dega i soffan och kanske
sova ett tag :)

Aja! Nöjd med håret iaf. och det var ju tur! Annars hade jag väl legat och
bölat nu! haha. Dock känns det SKITKORT nu. Tog av ca 1 dm. Och det
ville jag ju också, för det känndes bara för långt. Men nu känns det så
kort :P Men vänjer väl mig snart :)

Adios!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Tänk på att det är olagligt att köra med mycket snö på taket och motorhuven, hade Polisen sett dig har du kunnat fått böter. Just det som hände dig är en orsak till att sopa av bilen. Det har kunnat åkt ner på framrutan när du bromsat på E4:an och inte sett nått och kört in i någon bil framför. "Latheten bedrar visheten"

2011-01-07 @ 15:37:01
Postat av: Pappa

Tänk på att det är olagligt att köra med mycket snö på taket och motorhuven, hade Polisen sett dig har du kunnat fått böter. Just det som hände dig är en orsak till att sopa av bilen. Det har kunnat åkt ner på framrutan när du bromsat på E4:an och inte sett nått och kört in i någon bil framför. "Latheten bedrar visheten"

2011-01-07 @ 15:38:42
Postat av: Therese

hahaha! (vindrutetorkarna) haha!



ser fint ut, vill se i verkligheten...

2011-01-07 @ 17:09:54
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Pappa: Ja, hädanefter ska jag ta bort snön. Bara det går att fixa torkarna då..



Therese: Var inte roligt alls! Ja, tycker det ser bättre ut i verkligheten :) Ser så grå och tråkigt ut på bild :P

2011-01-07 @ 17:48:27
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Pappa

kom ner i helgen så fixar jag det.

2011-01-08 @ 00:08:54
Postat av: kulturella

jag har inga fönster torkare.ju.....

2011-01-10 @ 08:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0