GE MIG SOOOL!

Nog för att solen skiner just nu, men det var längesen det var en
riktigt varm dag nu tycker jag! Jag vill hinna steka lite i solen också,
innan sommarschemat börjar (vilket är på söndag). Dock hinner man
väl dom dagar man inte jobbar i sommar men ändå! ;)
Vill ju ha finväder till midsommar, dock ser det inte så ljust ut på den
fronten! Regn har det blivit lovat. Fy! Dock är det ju några dagar kvar
så det kan ju fortfarande hinna ändras! :)

Nu om dagarna har jag gått och blivit målare! Målar mamma och
pappas altan. Ska vara klar till midsommar! Dock tror jag knappast
jag hinner måla en hel altan på 2 dagar. (har inte hunnit så långt).
Fast det är väl inte så mycket egentligen, bara själva "staketet" som
tar lång tid. Massa småpill och grejs när det ska vara två olika färger.
 Men det är inte så trevligt där på altan just nu faktiskt. Kryllar av
småflugor och andra kryp! Usch! Flugorna tror vi att dom kommer från
alla blommor mamma ställt ut. Men sen är det massa sländor som
gillar att gömma sig i hörnen i taket där jag ska måla. Vet inte hur många
jag haft ihjäl. Usch! Såg en grönguldig bagge idag också. Inte så jättestor,
men äcklig för det! Dödade den med krattskaftet, haha! Och man hörde
hur det knakade, bläää! hatar kryp!!

Och snart är det ju Midsommar också! Vad tusan ska man göra då?
Ingen aning.. men nått skoj lär det väl bli iaf! :)

Känns som jag har mycket energi nu! Har just städat ur både kyl och frys,
och torkat osv. Och ner med tvätt! Sen längtar jag nästan tills i morron då
jag ska fortsätta måla. Tänkte kliva upp i tid och åka ner tidigt i morron, så
man hinner får nått gjort! :) Tänkte även ta en springrunda innan jag sätter
igång och målar :) Blir nog skönt! ;)
Fast samtidigt som det känns som jag vill göra allt på engång så är jag så
trött! Känns som jag måste anstränga ögonen att vara öppna! haha :)

Tror jag ska slöa framför teven ett tag faktiskt.. eller så gör jag rent handfatet
på toaletten (fullt med tandkräm, skägg, smink och sånt).. :P Ja, gör nog det
först.. sen slöa! ;)

Fridens!

Kommentarer
Postat av: Simone

Men uäk : "(fullt med tandkräm, skägg, smink och sånt).. " Lät som om någon lämnat skägget i ert handfat! Hahaha! X)

2011-06-20 @ 21:32:18
URL: http://simoned.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0