GLASÖGONORM!

Jahaja, sådär! Då var nya linser beställd. Insåg sist jag använde
dom att jag bara har 3 par kvar :/ (endagslinser) Så det var väl på
tiden att beställa nu.. Provade lite nytt. Man ska ju hålla sig till
samma märke som optikern gett en (helst iaf) så vart lite osäker om
jag kunde prova nått nytt inom samma märke liksom. Så jag var
tvungen att ringa kundtjänst och fråga! haha :) Men det gick bra sa
hon! Samma som jag haft förut fast dessa heter "Moist". Ska prova
om det blir bättre med dom.. Känns ju som jag har något i ögat när
jag använder linser.. inte alltid men ofta. Så jobbigt! Kan ju vara för
att det blir torrt.. Så vi får väl se! :)
Aja.. nästan sjuhundra rikstaler gick det på. Men då tog jag en linsvätska
också, dock kostade den bara 45 kr! haha. 30 par blev det!

Tänk om man kunde spara alla pengar man gör av med på linser/glasögon/
synundersökningar osv. Tänk vad pengar man skulle spara. Kan jag vinna
35 tusen så jag kan få en laseroperation? Please?! Så sjukt! Nu kan jag
verkligen bli helt depp en hel dag när jag tänker på hur dåligt jag faktiskt ser.
Och ni som ser bra kan inte ens föreställa er hur jobbigt det faktiskt är!
Idag stog Pär och pratade med mig i dörröppningen till köket, och jag satt
vid bordet.. (ni som varit här vet ju att det INTE är en lång bit) Och jag såg
inte hans ansikte. Jag såg två svarta prickar som var hans ögon! Sen helt
suddigt! Så sjukt jobbigt!


Jag i mina allra första glasögon! :) Ser nästan likadan ut som "tantbrillorna" jag
har nu, dock var det "hård" båge på dessa, dom jag har nu är ju liksom töjbar :)
Så jag var väl 14-15 på denna bild!


Hatar det här! Vill ha nya glasögon också! Dom jag har nu som "hemmaglasögon"
ser jag ju ut som en kärring i! Vill INTE vara med på nå kort med dom och
vill helst inte bli sedd med dom! Men vad ska man göra? Tycker inte det blir
bättre om jag tar på mig dom svarta glasögonen heller, för utan smink ser man
bara blek och ful ut i dom!
Har heller inte råd att använda linser varje dag.. Skulle väl vara ifall man köpte
typ månadslinser då, men då måste man hålla på och rengöra och krångla!


Jag i mina nuvarande brillor! ;) Samma dag som jag fick dom! Kommer
faktiskt inte ihåg när det var? När jag fyllde 19? 17? Nått av dom åren var
det iaf :P


Det sjuka är att när jag tar på mig linserna och ställer mig en bit ifrån spegeln
så är det nästan så att jag inte känner igen mig själv! haha! Just för att jag ser ju
inte utan glasögon på långt(KORT är det nu)håll.

Fan vad det blev ett gnälligt inlägg nu då! :P Men jag tror inte nån som ser perfekt
uppskattar sin syn så MYCKET som jag skulle göra ifall jag fick en operation..
Näe fy fan..

AJAA! Slut gnölat! Vill även ha nya brillor! Nya "tant"brillor (haha), eller
"hemmaglasögon" ;) Finns ju finare modeller än den jag har (men då blir det ju
inte lika roligt för Mejja att leka med dom, eftersom dom är ömtåligare! Hahaha :P)
Sen vill jag ha några andra också, typ som dom svarta fast annorlunda! haha :)
Vet inte hur jag ska förklara, vet inte ens vad jag vill ha, men liiite större än dom
jag har kanske :) Men typ samma modell.. äh, jag vet inte.

Kommentarer
Postat av: stina

jag skulle oxå vilja se bra, va skönt å vakna på morgonen å öppna ögonen å se på en gång...



iaf, ja har månadslinser å tycker det inte alls är krångligt med nå rengörings osv, i början var man väl noga men nu är man inte så noga längre hehe. har haft linser mer eller mindre varje dag i flera flera års tid, hatar att ha glasögon då ja bara tycker dom är i vägen på nå vis.

iaf har ja såna man egentligen kan ha dygnet runt, men ja har dom bara på dagarna å sover aldrig med dom, men ja tycker dom är super å känns aldrig sådär torrt som det kan kännas å som du säger att det känns som man har något i ögat. så dom kan ja rekomendera om du vill ha månadslinser :).

2011-10-20 @ 21:40:14
URL: http://mammastinsen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, precis! Slippa dra på sig brillorna så fort man vaknar :P

Okej. Ja, kanske bara jag som är lat och tycker det är behändigt att bara slänga bort linsen ifall den krånglar :P

Får kanske prova på månadslinser då :) skulle vara skönt att slippa brillorna..

2011-10-21 @ 09:33:25
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0