KORSDRAG

Efter några dagars rejäl-svinstia här i våran lilla vrå så fick
damsugaren och moppen åka fram! Så skönt! Städade även under
mitt nattduksbord. Där fanns det mycket smått och gott. En påse
med enbart skräp. En påse med enbart påsar och en hel hög med
kläder :) Så nu har jag fått dit en korg under ist. med allt småplock
som stått på bordet innan. Så nu ser det lite renare ut :)

Tog även en snabbstädning inne på toaletten. Det är nog där som jag
tycker mest om att städa, fast ändå minst. Äckligast är det ju, men jag
hatar när det är ofräscht där inne! Förstår mig inte på folk som har så
skitigt inne på toan att man knappt vill sätta sig på toaringen. När det är
liksom riktigt svart smuts! Blä! Snuskigt..


Sen vill jag bara säga att jag är så otroligt less på folk som klagar. Helst
på facebook. "Jag hatar den här komunen" "Gnarp är värdelöst". Ja men
FLYTTA HÄRIFRÅN DÅ! Så otroligt less på att läsa nått negativt om Gnarp
eller komunen varje jävla dag.. Om ni vantrivs så förbannat så är det bara
att flytta, ingen som tvingar er att bo kvar..

Kommentarer
Postat av: Sara F

Det kan även jag hålla med om!

Det är dom som "hatar Gnarp så mycket" som gör byn tråkig med allt jäkla gnäll.

2011-10-04 @ 11:40:49
Postat av: Simone

Jag tycker det är så tråkigt att allt ska vara så jävla oseriöst jämt, och liksom "äh, det DUGER" Man kanske inte vill ha något som duger, man kanske vill ha något som är BRA liksom! Om folk ska vilja stanna kvar och flytta hit så måste man ju ha något som lockar och fungerar. Inte mögligt bröd på Ica tex.

2011-10-04 @ 12:53:34
URL: http://simoned.blogg.se/
Postat av: Denise

Håller med simone. De är inge fel på gnarp men för det så behöver inte allt vara t.ex. möggligt eller oandordnat. Sen så finns alltid nått litet alla kan klaga på om lilla byn gnarp. Å så äre, för inget är perfekt.

2011-10-04 @ 14:50:37
URL: http://deniseiden.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Sara: Eller hur?! Man kan väl vara glad för det lilla som faktiskt finns ist :)



Simone: Äh, varför ska man ens vilja locka hit folk? :P Trivs man här så gör man.. Sen mögligt bröd på ica, tror inte det bara är i Gnarp. Utan det finns nog på alla mataffärer, nångång.

Tror också att folk som anordnar saker gör sitt bästa, tror inte dom tänker att dom inte ska göra sitt bästa för att det "duger", utan tror faktiskt dom gör så gott dom kan..



Denise: Har inte heller sagt att allt är perfekt.. Även jag klagar. Men det jag tycker är jobbigt är när man klagar HELA TIDEN! Sen tycker jag inte Allt är möglit heller, var längesen jag såg något mögligt på ica om jag ska vara ärlig.. :P "va nöjd över det ni har, inte hålla klaga på vad ni inte har". Tror jag bestämt att det var någon som sa ;)



Det jag ville ha sagt var att folk som klagar om och om och om och OM(!!!!) igen är så jäkla jobbigt, så less på att läsa om det.. Och folk klagar hela tiden på komunen osv och att dom vill flytta härifrån. Ja, men det är bara att flytta, inget som hindrar dom liksom :P

2011-10-04 @ 15:39:47
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Denise

Jag har inte klagat, jag skrev en åsikt. Likväl som du.

2011-10-04 @ 17:52:07
URL: http://deniseiden.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Haha, Denise! Har jag någonsin sagt att DU klagat?

2011-10-04 @ 18:16:05
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Simone

Men herregud, så du menar att du inte vill att fler ska flytta hit? Du vill alltså aldrig ha något nytt hit? Inte försöka göra saker bätte, få hit fler folk, få in mer pengar i kommunen, fixa BRA saker inom skola, fritid, gymnastikföreningen, affärer osv?

Sen så tycker jag inte "Det bästa man kan" duger när det gäller saker som tex. motionen i gympasalen, där betalar man för att gå och då tycker jag man ska få det som utlovas -zumban tex, ska man anlita en riktig lärare, eller ordna en utbildningskurs åt den som lär ut, så den inte står där och stampar och inte vet vad den håller på med.

Tycker det är så tråkigt att allt ska vara så "det blir som det blir" bara för vi bor i en liten stad, eller by. Kan det inte göras riktigt på en gång?



Sen så har jag -helt ärligt!- aldrig sett mögligt bröd i någon annan affär i hela mitt liv.

2011-10-04 @ 20:26:26
URL: http://simoned.blogg.se/
Postat av: Simone

NEJ! FÖRLÅT!!!!! Jag Har sett mögligt bröd i en annan butik!!!! På STATOIL i GNARP.

2011-10-04 @ 20:28:21
URL: http://simoned.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Men herregud! Tog ni åt er av inlägget eller vad är det frågan om?? Fattar inte varför ni gör en sån stor sak av detta annars?! Det var inte ER jag syftade på när jag skrev det där, om ni tror det ( VARFÖR ni skulle tro det har jag ingen aning om) Det var folk som sitter på facebook och skriver att dom vill flytta härifrån men aldrig gör det.. bara klagar! Och JA! Det tycker jag är jobbigt! Har aldrig sagt att allt är perfekt eller att inget kan bli bättre. Tycker bara att det är förbannat jobbigt att läsa negativa saker hela tiden! That's it!! Jises...

2011-10-04 @ 20:53:33
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Simone

Nej, jag förstår din irritation över klag, men i kommentarerna skrev du ju "varför ska folk flytta hit" och "De gör sitt bästa", precis det jag tycker är fel med denna by, så som jag skrev ovanför.

Jag skrev bara vad jag tyckte, tycker. Jag tycker det är otroligt dåligt, med allt ovanstående, här i gnarp. Jag förstår folk som flyttar.

Och så tycker jag att man kan försöka göra det bättre för dom som bor här, och försöka locka hit fler som kan bo här.

Tycker bara man kan försöka göra det man gör bra, och riktigt. Inte göra allt som man tänker introducera i byn en besvikelse så folk blir ännu surare.

:)

2011-10-04 @ 21:15:21
URL: http://simoned.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, jag svarade på det du skrev.. Men det var liksom inte det det handlade om.. Folk som sitter och klagar på Facebook att allt är så värdelöst, borde klaga nån annanstans så att det faktiskt blir bättre, för tror knappast nån på fb gör komunen bättre :P annars är det väl bara att flytta, tycker jag.. Har faktiskt en specifik(?) person jag syftade på.. ;)

2011-10-04 @ 21:41:45
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Simone

Nä, haha. Det blev det sen av ditt svar X) Jag menade bara att jag kan förstå de som klagar. Fast de kanske klagar av andra orsaker än vad som kan vara bra för kommunen? Typ "mamma låter mig inte vara ute och supa om kvällarna, den här byn suger!" X)

2011-10-04 @ 21:53:34
URL: http://simoned.blogg.se/
Postat av: Sara F

En sak är säker för mig iaf.

Jag hade inte velat växa upp någon annanstans! :)

..Och jag hoppas Edvin tycker samma sak om 20 år.

2011-10-04 @ 22:02:17
Postat av: ella

Jag håller med dig folk som klagar o gnäller får väl ta och göra något åt saken, alla har ju ett eget ansvar och val....men sjukt jobbigt att höra och läsa gnäll.kram på dig

2011-10-06 @ 14:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0