MAKE ME STOP!

I torsdags åkte jag, mamma och farmor in till hudik. Vi hade alla "ärenden"
att göra så det var ju bra att vi kunde samåka. Jag skulle bla. på Arbetsförmedlingen.
Klockan nio hade jag tid.. Klockan blev nio.. fem över.. tio över.. kvart över!
Va fan! Visst kanske inte är så farligt tycker vissa men när man redan är så
förbannat less på AF så blir denna väntetid olidlig! Efter ett tag kom en man ut
och frågade vem jag väntade på. Sedan sprang han iväg och skulle säga till henne.
Hon kom ut som ett frågetecken och hade helt glömt bort mig.. Vilket kan vara
(lite) förståerligt eftersom vi bytte tiden dagen innan. Men jaja..

Har iaf. samlat lite mer "vuxenpoäng" nu då jag ska börja stämpla ist. för att
vara inskriven på JOB'en. Lite surt eftersom jag får pisslite pengar från a-kassan.
Så det känns knappt värt att stämpla upp dagarna. Utan ist. spara dom.
Men det är ju skönt att jag slipper ha nån praktik eller liknande iaf :P
Men allt detta med att stämpla, det är ju inte bara! Vilket krångel! Det lönar ju sig
mer att vara HELT arbetslös ist. för att ha extrajobb. Just därför jag inte vill stämpla
nu heller. För då jag förbrukat mina 75 deltids-stämpeldagar får jag ju inga fler..
(har ju 300 heltids-stämpeldagar också, men dom kan jag ju inte använda då jag
har jobb). KRÅNGEL! Men ska på nått informationsmöte på torsdag så då kanske
det klarnar upp lite.

Aja.. åkte på Dollar efteråt och jag hittade hur mycket som helst! :) Kan inte sluta
handla.. Men det är ju så kul med inredningsgrejer. Nästan roligare än kläder! ;)



Har letat efter ett kakfat (med två våningar) hur länge som helst. Men antingen
ser dom inte ut som jag vill, eller så har dom varit så jäkla dyr. Men denna blev
min för endast 60 kr :) Fynd!


Igår var vi också in till stan, fast Birsta då. Jag, mamma, Therese och Mejjsan.
Älskar dessa "billiga" affärer, denna gång blev det Rusta som jag plockade på mig
grejer från. Blev även lite presenter till P (dock inte från Rusta :P) som fyller år
imorron :) Blir 2 tårtor! haha, komiskt eftersom det aldrig kommer någon och fikar
ändå! :P Men nu vet ni, tårta finns! Men Päran (och jag också för den delen) vill
ha en smörgåstårta, och jag vill prova göra en "vanlig" tårta också. Vill egentligen
göra en fin med nån fin dekoration, men eftersom jag inte har nått att göra med
får det väl bli en enkel ändå, får se vad jag hittar på :)

Kommentarer
Postat av: Therese

spara en tårtbit åt mig då så kommer jag på ons? eller om du tar med ner till fjärn?! :) inte smörgåstårta alltså utan vanlig.

2012-03-20 @ 11:59:59
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, nog är det kvar tills på onsdag (imorrn) eftersom det är då jag ska göra dom ;) På torsdag ska jag till arbetsförmedlingen, så då kan jag inte åka till fjärn. Men får ta med på fredag då kanske isf? Eller så kan ni ju komma imorrnkväll och fika :) Får ta med andreas också då, så blir vi av med en till tårtbit ;)

2012-03-20 @ 12:10:23
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

jaha, jag trodde det var idag tisd. han fyllde. aa men då kanske vi kommer på kvällen. :)

2012-03-20 @ 16:07:09
URL: http://theresesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0