NALLEBJÖRN!

I söndags åkte jag, Päran och Peter upp till Gårdsjön för att fixa lite. Dom la till några stockar som ska blir som en "ram" för gräsmattan sedan :) Kommer bli så fint! Själv plockade jag skräp, kvistar och sånt och eldade upp. Tillslut gjorde jag det iaf. Var inte människa där på morronkvisten (var ju bergegårn kvällen innan :P). Men efter lite körv å brö' mådde man finemang igen! Kom upp en par stycken tokstollar på kvällsia' också. Blev en lugn kväll!

image descriptionimage description
image descriptionimage description

Dagen efter, Valborg, så skjutsade jag upp Päran och Peter för dom skulle fortsätta bygga soldäcket. (längtar för övrigt tills i sommar då man kan ligga där och steka) Påvägen hem såg jag något komma och lunka längst med vägen. Min första tanke var "Tänk om det är en björn!!" Men slog snabbt bort den tanken och tänkte "Näe, är nog bara nån som är ute och går.." Kom närmare och närmare. En stor svart klump, vad är det för nått? DET ÄR JU EN BJÖRN!!!!! Tog ett tag innan han upptäckte mig och då sprang han in i skogen :) Tänk om man hade varit smart och stannat bilen så den hade kommit närmare (även fast det var rätt nära). Så hade jag kunnat tagit kort :) Men vart lite chockad.. Hade inte räknat med att se en björn och speciellt inte där (var alldeles vid E4 nästan, vägen efter man svängt av E4). Har aldrig sett en björn i verkligheten heller kanske jag ska tillägga :)

Åkte hem och fixade i ordning kött och tillbehör. Åkte en sväng på bolaget och fixade i ordning mig själv innan det var dags att proppa bilen full med folk och åka upp till Gårdsjön igen. Var inte lika härligt väder som kvällen innan, då det var varmt och soligt. Det var ju soligt då också, men blåste fruktansvärt mycket. Men mysigt ändå :) Grillade och så innan det var dags att åka hemåt Gnarp igen. Hamnade på nån tråkig efterfest, fråga mig inte varför jag inte gick hem?! Träffade iaf. gamla klasskompisar så det var kul :) Från högstadiet, vissa som man inte träffat på evigheter. Men men.. Gick hem rätt tidigt ändå, och tro't eller ej så mådde jag finemang dagen efter :)

image description
image descriptionimage description

Kommentarer
Postat av: ella

hej! gud vad ni grejar o fixar kul! :)

Ni måste ta en tur med båten i sommar o hälsa på oss på ön nåt!

kram kram

2012-05-03 @ 18:21:31
Postat av: Thilda

Kul att se björn!! Jag skulle vilja se en också, även fast jag är livrädd! haha

2012-05-04 @ 13:28:06
URL: http://thildalina.blogg.se/
Postat av: erik från lund

Jag kan inte sluta läsa. Tänk att man kan bo i Gnarp, det är helt fantastiskt. Berätta mer om ditt liv i en mindre ort!

Har ni ett systembolag där? Känner du grabbarna i The Kristet Utseende? Hur lång tid tar det egentligen att åka till Sundsvall? Det är så mycket jag vill veta!

Tjingeling!

2012-05-04 @ 22:35:49
Postat av: Therese

hahahahaha! åt sista kommentaren! XD

2012-05-05 @ 20:13:37
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ella: ja absolut! Det ska vi göra :)



Thilda: ja, det var lite roligt faktiskt :) vill se den igen :P



Erik från Lund?: haha, jag känner ironin ?! ;)



Therese: eller hur? Hahaha

2012-05-07 @ 20:24:50
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0