Trots!

Medans andra skriver om trotsiga barn skriver jag om trotsiga hundar. Eller en trotsig hund. Nitro!

Nu är han snart 6 månader (den 14:de) och då blir dom tydligen "unghund" och börjar testa gränser. Indeed he do!!
Jag har skrikit åt han så mycket dom senaste dagarna så jag är förvånad att jag inte är hes. (Okej, överdriver lite :P) Ja jag vet att det inte hjälper att skrika, men det är inte det lättaste att låta bli ska jag tala om.




Vissa saker känns det som att han gör bara för att jävlas! Biter i ALLT!! Blir tokig! Jag har gjort en liten säng åt han här ute i vardagsrummet. Hade en skumgummimadrass nere i källarn så klippte till den och la hans filt över. Blev mycket bra må jag säga. ;) Men han biter och sliter i den hela tiden! Låter den inte ligga där den ska! Mah! Blir tokig! Jag vill att den ska ligga där den ligger inte tvärs över golvet! Han bara stökar ner!

Och tydligen kommer den värsta trotsen när dom är 9 månader. Fy fan kan det verkligen bli värre än såhär? Det är tur han är så go och snäll när han inte trotsar, så det överväger ;) Han är duktig på att lära sig saker också. Sitt kan han, stanna är sådär. Oftast stannar han! Vacker tass har vi provat men det fattar han inte alls! Haha. Idag provade jag att träna ögonkontakt. Tillslut ska han liksom "fråga" oss om allt, genom ögonkontakt. Det var han jätteduktig på!! Lillbubben! 
Och när han ska äta får han först sätta sig en bit ifrån och stanna där tills Pär (det är oftast han som ger han mat) säger "varsegod!" Det är han också duktig på!
En sak han inte är duktig på är "kom!". Det måste vi träna på!

När nu ska vi åka ner till fjärn och göra av med lite energi så han blir trött tills ikväll! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0