Smärta!

Jag har så ont i revbenen! Alldeles under bröstet, högst upp på revbenen liksom. Kan inte resa mig upp från soffan utan att vråla "ajjjj!!". Eller ja, vråla är väl att ta i! 

Vad kan detta bero på? Tänkte om det var något med förkylningen? Googlade på det och fick fram att man kan hosta "sönder" ett revben. Men jag har ju inte hosta, så det kan det inte vara.. La till "gravid" på sökningen och det kunde då vara bebisen som sparkade (en hade sparkat av ett revben på sin mamma när hon låg i magen :P), men den sparkar aldrig uppåt revbenen.. 
Så jag blev ju inte klokare på det. 

Kan det vara musklerna? Nog för att jag inte hostat nått men snytit mig har jag gjort tusentals gånger om dagen. Och när man är täppt tar man ju i för kung och fosterland! :P känner nu när jag snyter (och hostar till också för den delen) mig att det gör sviiiiiinont där smärtan är?! Så kan det vara musklerna som är ansträngd kanske?

Ta fram läkaren i er och hjälp mig! :) 

Kommentarer
Postat av: Terese

Jag hade också ont i revbenet/revbenen (?) på höger sida under de sista ca. 10 veckorna. Ett tag funderade jag på om det var levern, men jag har faktist ingen aning. Det försvann efter förlossningen! =)

2013-11-10 @ 16:34:42
URL: http://alladessaord.bloggplatsen.se
Postat av: Therese

Jag hade också lite ont vid revbenen på ena sida (kommer inte ihåg vilken) mest när jag satt. och det var för att Mejjas fot/fötter (?) hade "trasslat" in sig i revbenen, hennes ena fot var ju sned när hon kom ut...

2013-11-10 @ 18:22:55
Postat av: Anonym

Jag har också haft super ont under revbenen, även jag på höger sida. Fråga barnmorskan om de, och hon sa att även om man inte direkt känner att barnet sparkar där så blir de ett tryck på revbenen när platsen i magen minskar, vilket gör att man ofta får ont :)

2013-11-11 @ 10:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0