Tröött!

Igår jobbade jag och fy fan vad trött jag var. Var helt grinfärdig när jag gick på lunch, heeelt slut i kroppen och jag kunde nog ha somnat där och då. Nä, nu blir det en långdag imorrn sen tror jag inte jag tar på mig fler långa dagar. Jag orkar helt enkelt inte. Och om helgens planer går som dom ska så är det nog färdigjobbat för mig nu ändå ;) Berättar mer om det sedan.
 
Tror jag åkt på foglossning nu ändå. Igår sista timmarna på jobbet liksom ilade det i rumpan på mig. Eller det är svårt att förklara. Typ som att skelettet gör ont. Ilar/svider/strålar liksom. Skitsvårt att förklara smärtan.. Men när jag gick till bilen höll jag på avlida! Då måste jag verkligen sett ut som en gammal kärring som gungade sig fram. När jag kom hem var jag helt slut! Landade i soffan och låg där resten av kvällen. Tänkte "Fan vad skönt att sova ut imorrn! Jag ska ta en riktig sovmorron!". Precis då säger Pär "Kom ihåg att sotarn kommer imorrn.." "FAAAAN!!" Han ska nämligen komma nu mellan 07.30 och 08.30. 
 
Och jag har varit vaken sen Pär for på jobbet (05.30). Vi har nämligen fått en inneboende. En mus!!!! För några nätter sedan sov jag på soffan (snarkar tydligen som ett ånglok och nu när jag varit täppt i näsan så är det värre. Så för att vi båda skulle få sömn, så bäddade jag ner mig där. Annars blir jag väckt stup i kvarten, och likaså Pär) så hörde jag något. Lät som att nått sprang över golvet, liksom tippade. Blev livrädd först!! Men sen hörde jag det igen och tänkte att det nog bara var elementen som klickade liksom. 
Berättade det för Pär dan efter och han hade också hört det och trodde det var jag som gjorde nånting. Men nu har vi förklaringen vad det var för nått. Pär somnade på soffan igår och hade också hört nått inatt och när han klev upp i morse satt den en mus på diskbänken! Uuuussccchhh!!! Den sprang och gömde sig bakom elementet. Pär försökte få fram den och skulle slå ihjäl den. Så jag var tvungen att kliva upp och kolla vad han gjorde. "Neeeej, slå inte ihjäl den! Häv ut den ist." Stog jag och sa. Tyckte så synd om den. Hur äckligt det än är att den faktiskt är inne i köket så vill jag inte att han ska döda den. Insekter, fine! Kill them all! Men en mus är ju ändå lite gullig! :) 
Pär tror han vet vart den kommer in iaf. så det ska täppas till sedan idag. 
Jag börjar ju genast tänka på ifall man ätit av nått som stått framme på bänken över natten? BLÄ! Och nu vill jag köpa plastburkar till allt i skafferiet. Så inget kan ta sig in.
 
Näe.. nu ska jag käka frukost och fortsätta vänta på sotarn. 
 
Jo, inte nog med att jag börjat få foglossning. Halsbrännan har också kommit som ett brev på posten... Har haft det lite då och då sen nån vecka tillbaka, men inget jobbigt. Igår kväll höll jag på smälla av! Ska det bli jobbigt nu på slutet då, bara för att jag hela tiden säger att jag "haft en sån bra graviditet man kan ha". Suck.
 
Och en sak till. En fråga! När man skickat in papper till försäkringskassan från arbetsgivaren, som skrivit i hur mycket man tjänat det senaste året (bestämmer hur mycket man får i föräldrapenning). Ska man få nått papper tillbaka på det då? Att "såhär mycket får du"? Jag skickade nämligen in dom för en månad sen och har fortfarande inte hört nått? Har även loggat in på min sida på hemsidan men det syns inget där heller? Dör ju om det blivit nått fel så dom inte fått pappren!! Så ni som har barn kan väl svara hur det var för er?! :)

Kommentarer
Postat av: Pappa

Polastaskar hjälper inte mot råttor, du får nog köpa plåtaskar. Jag hade smörgåsar i en plastask på jobbet och mellan rasterna hade en råtta gnagt sig in i asken och ätit upp halva smörgåsen.

2013-11-13 @ 11:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0