Svullen..

Jag börjar känna mig svullen i kroppen. Fötterna, benen, HÄNDERNA.
Igår tog jag en prommis med Mia i stekande sol och passade på att fråga lite. Väldigt behändigt att hon redan varit gravid må jag säga! ;) Frågade bland annat om det är möjligt att man redan har börjat samla på sig vatten. Och det trodde hon, hon hade det iaf vid denna tidpunkt.
Sen började jag knyta händerna och böja på fingrarna. Jäklar vad obehagligt det känns, gör nästan ont.. Kollar ner och shiiit!! Kände knappt igen mina egna händer! Okej, nu lät det som att det var som två ballonger, vilket det inte  var. Men svullen var dom iaf.
 
Och på afron i tisdags så såg jag mina fötter när vi skulle böja dom på nå vis på stretchingen. Böjer fotleden liksom.. Valk! Och när jag kom hem hade jag världens märken efter resåren i byxorna. Alltså på benen..
 
Det värsta är att det kommer bli värre.. Usch! Vill inte! :P Måste även köpa stödstrumpor! Jag är livrädd för att få åderbråck!  Celluliter kan försvinna, bristningar bleknar men åderbråcken är kvar för alltid!!
Men med mitt minne lär det ta ett tag innan dessa blir införskaffad. Dom är ju också bra mot svullna fötter. Har blivit rekommenderad av några på mitt jobb att köpa sånna. Att det är guld värt!
Och på tal om minne så glömmer jag ta mina järntabletter hela tiden. Jag brukar ta dom på kvällen innan jag ska lägga mig. Eftersom man inte "får" ta dom samtidigt som mjölk/fil. Och jag äter/dricker ju alltid fil/mjölk till frukost och mjölk till middagen. Så kvällen tyckte jag var en bra tidpunkt. Skulle även vara lite bättre för magen läste jag nånstans. Aja.. dom har blivit bortglömd nån dag nu. Skärpning!
 
Annars brukar jag nuförtiden sysselsätta mig med att ligga och kolla på min mage! haha. Det är så kul när hela magen rör på sig, då bebisen flyttar på sig. Ser så häftigt ut! :)

Kommentarer
Postat av: Therese

Nä men en som jag jobbar med (eller vem det nu var..?) hade fått åderbrock under graviditeten men som sen gick bort...

2013-09-13 @ 10:51:23
URL: http://theresesilen.blogg.se
Postat av: Simone

En på mitt jobb är också preggo, hon hade köpt stödstrumpor som gick liksom ända upp på låret, som stay-up's, kan va bra? (Tror väl det går att "operera" bort åderbråck annars?)

2013-09-13 @ 13:46:58
URL: http://Simoned.blo.gg
Postat av: Simone

Inte för att du ska göra det, haha! Men jag tyckte hon sa det på jobbet också ^^

2013-09-13 @ 13:47:48
URL: http://Simoned.blo.gg
Postat av: Nathalie

Therese: jaha!! Vad bra! :)
Simone: ja det är sånna jag helst vill ha men dom är så svinigt dyr!! :S Och ja operera går ju, en jag jobbar med som gjort det. Men då ska man kosta på sig det också :P

2013-09-13 @ 14:22:19
URL: http://nathaliesilen.blogg.se
Postat av: Nette

Jag måste också köpa stödstrumpor, tycker man känner sig extra svullen då man är varm och gör något, typ städar..! Eller går en promenad :P När fingrarna är så feta att man knappt kan knyta handen! Ikväll är det ryggen som värker, känner mig som en kärring som tar sig för ryggen.. :P Hur gick det med papperet? Ringde du försäkringskassan? Jag skickade bara moderskapsintyget först, men kanske går att skicka flera saker samtidigt.. Vet inte riktigt hur det är :) Vår lilla filur börjar bli så stark och aktiv, särskilt på kvällarna. Igår när man skulle försöka sova, väckte jag Andreas, för då hade han/hon nog gympa i hela magen samtidigt! Kändes dom att det fladdrades med alla armar och ben samtidigt och hela magen hoppade omkring :D Förstår varför man hamnar i sin egna lilla bubbla, man har ju fullt upp med att titta på magen och fundera på vad den lilla gör :)

2013-09-13 @ 21:21:28
URL: http://netteh.blogg.se
Postat av: Nathalie

Ja jag skickade in moderskapsintyget förra veckan :) Har inte ringt fk än, "gör det sen" har det blivit ;) men det löser sig nog. Ska ta tag i havandeskapspenning också nån dag tänkte jag. Även om man inte får det så skadar det ju inte att höra :)
Ja visst är det mysigt när den rör omkring! Våran är lite tjurig och verkar inte vilja att pappan ska känna så mycket! Jämt när den lever om och jag ropar dit Pär slutar den och blir helt lugn!! :P

2013-09-16 @ 13:47:19
URL: http://nathaliesilen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0